جامعه قرآنی در ساختار نظام مدیریتی حضور فعال داشته باشد
کد خبر: 4030224
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۲

جامعه قرآنی در ساختار نظام مدیریتی حضور فعال داشته باشد

فرزاد مخلص‌الائمه، استاندار مرکزی گفت: انتظار و درخواست ما از همه قرآنیان و اعضای جامعه قرآنی فعال استان این است که در تدوین طرح نقشه راه فرهنگی استان و ساختار نظام مدیریتی حضور فعال و پررنگ داشته باشند.

فرزاد مخلص الائمه، استاندار مرکزی

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، فرزاد مخلص‌الائمه، استاندار مرکزی، شامگاه جمعه، اول بهمن در آیین اختتامیه اولین دوره «جام حافظان» اراک که با حضور سیدمحمدمهدی بحرالعلوم، مسئول دبیرخانه ستاد راهبری طرح ملی حفظ قرآن و داور بین‌المللی در سالن پیامبر اعظم(ص) این استان برگزار شد، اظهار کرد: متأسفانه در بخش‌های مختلف زندگی فردی و اجتماعی از قرآن فاصله داریم و در ساز و کارهای سازمانی که در آن فعالیت داریم قرآن حضور فعال ندارد.

وی افزود: انتظار و درخواست ما از همه قرآنیان و اعضای جامعه قرآنی فعال استان این است که در تدوین طرح نقشه راه فرهنگی استان و ساختار نظام مدیریتی حضور جدی و پررنگ داشته باشند.

مخلص‌الائمه با اشاره به اینکه با انتخاب مدیرکل دفتر امور فرهنگی و اجتماعی و ارشاد اسلامی استان در حوزه فعالیت‌های فرهنگی شاهد تحولات رو به جلویی هستیم، بیان کرد: افراد انتخاب شده برای این دو سمت بسیار مهم از چهره‌های شناخته شده در حوزه فرهنگی ـ قرآنی هستند، این دو مجموعه عهده‌دار تدوین و طراحی پیاده‌سازی نقشه راه فرهنگی استان شدند و انتظار ما از مجموعه قرآنی ویژه است.

وی تصریح کرد: تلاوت و حفظ قرآن به عنوان گام اول، خوب و بسیار لازم است، اما کافی نیست. تلاوت آیاتی از کلام وحی در شبانه‌روز پیرو منویات مقام معظم رهبری در خصوص تلاوت روزانه قرآن برای ما مدیران ضروری است، ولی برای اداره و مدیریت استان کافی نیست، از شما نخبگان قرآنی استان انتظار حضور  و مشارکت فکری و نقشه راهی داریم که در تدوین کمک کند.

مخلص‌الائمه ادامه داد: استان مرکزی نیازمند هویت جامع و قدرتمندی به نام هویت استان مرکزی همچون سایر استان‌های با ریشه و با اصالت است. این استان در اصالت فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی چیزی از سایر استان‌ها کم ندارد و انتظار ما بر این است که جامعه قرآنی در این هویت‌سازی نقشه کلیدی ایفا کرده و ارتباط خود را با استانداری بیشتر کنند.

استاندار مرکزی در پایان اظهار کرد: حضور جامعه قرآنی و برگزاری این مراسم در این مکان دعوتی از سوی استانداری است تا جامعه فعال قرآنی در استانداری بمانند و در این مسیر همراه ما باشید تا بتوانیم نقش قرآن را در مدیریت استان و نظام‌سازی ایفا کنیم.

انتهای پیام
captcha