برپایی ششمین کرسی تلاوت در اراک / استقبال جامعه قرآنی مطلوب نیست
کد خبر: 4032078
تاریخ انتشار : ۰۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۱

برپایی ششمین کرسی تلاوت در اراک / استقبال جامعه قرآنی مطلوب نیست

ششمین کرسی تلاوت ثابت اراک به همت اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان، مرکز افق امامزادگان عبدالله(ع) و آمنه‌خاتون(س) اراک و مؤسسه فرهنگی قرآنی «اشراق» امروز، 9 بهمن با تلاوت مسعود شریفی در این مکان مقدس برگزار می‌شود.

حجت الاسلام حسن دهقانی، رئیس اداره امور قرآنی اوقاف مرکزی

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، ششمین کرسی تلاوت ثابت اراک به همت اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان، مرکز افق امامزادگان عبدالله(ع) و آمنه‌خاتون(س) اراک و مؤسسه فرهنگی قرآنی «اشراق» امروز، 9 بهمن با تلاوت مسعود شریفی در این مکان مقدس پس از اقامه نماز مغرب و عشاء برگزار می‌شود. همچنین نکات آموزشی نیز توسط حسین گودرزی بیان می‌شود.

حجت‌الاسلام حسن دهقانی، رئیس اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی، با اعلام این خبر، تصریح کرد: کرسی‌های ثابت تلاوت قرآن از شنبه، دوم دی ماه در آستان مقدس امامزادگان عبدالله(ع) و آمنه‌خاتون(س) اراک برپا شده است.

وی با اشاره به اینکه برپایی کرسی‌های ثابت تلاوت به دو دلیل ابلاغیه ارسالی از سوی سازمان و مطالبه جامعه قرآنی در دستور کار قرار گرفت، اظهار کرد: با توجه به توسعه آپارتمان‌نشینی، محدود بودن فضای تمرین قاریان و رعایت حقوق شهروندی فعالان و قاریان متقاضی برپایی کرسی تلاوت برای آماده نگاه داشتن خود بودند که به منظور رفع این دغدغه و از همه مهم‌تر عمل به فرمایش مقام معظم رهبری پیرو تشکیل کرسی‌های تلاوت در مساجد و امامزادگان این طرح در حال انجام است.

دهقانی امامزادگان را یکی از بهترین اماکن برای برپایی کرسی‌های ثابت تلاوت عنوان و اضافه کرد: مساجد به دلیل محدود بودن ساعات فعالیت و سیاست‌های اعمال شده بنا به صلاحدید هیئت امنا شاید نتوانند پایگاه ثابتی برای کرسی‌های تلاوت باشند، اما تمام امورات امامزادگان به دست اوقاف است و بدین جهت برپایی محافل در این اماکن مقدس کار دشواری نیست.

وی با بیان اینکه کرسی ثابت تلاوت فقط در اراک و امامزاده سیداسحاق(ع) ساوه برگزار می‌شود، ادامه داد: طی نامه‌ای به ادارات شهرستان‌ها اجرای این طرح ابلاغ شده است و امید است در آینده‌ای نزدیک شاهد برپایی حداقل یک کرسی ثابت تلاوت در تمامی شهرستان‌های استان باشیم.

دهقانی افزود: برپایی کرسی ثابت تفسیر نیز از دیگر برنامه‌های ابلاغی سازمان است که این مهم توسط ائمه جماعات در برخی روزهای هفته انجام می‌دهند، اما هنوز موفق به برپایی کرسی ثابت تفسیر نشده‌ایم.

وی با اشاره به استقبال نه‌چندان مطلوب جامعه قرآنی از کرسی تلاوت این امامزاده، تصریح کرد: انتظار می‌رفت جامعه قرآنی از این محفل قرآنی که جنبه آموزشی و ترویجی دارد بیشتر استقبال کنند، اما متأسفانه انتظارات برآورد نشده است و امید است در آینده شاهد رونق و حضور پرشورتر فعالان قرآنی باشیم.

دهقان در پایان اظهار کرد: برای کرسی‌های تلاوت از قاریان اراک که هریک در شمار قاریان خوب کشور قرار دارند استفاده می‌شود، اما پس از گذشت مدتی و شناخته شدن این جلسه به مناسبت‌های مختلف از قاریان ممتاز کشوری و بین‌المللی نیز دعوت خواهد شد. همچنین با توجه به خالی بودن جای کرسی تلاوت بانوان برپایی این محفل قرآنی نیز در دستور کار قرار دارد.

انتهای پیام
captcha