رویکرد ستاد امر به معروف و نهی از منکر، دانش‌افزایی جامعه است
کد خبر: 4033056
تاریخ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۹
دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان شمالی:

رویکرد ستاد امر به معروف و نهی از منکر، دانش‌افزایی جامعه است

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان شمالی رویکرد اصلی این ستاد را دانش افزایی جامعه در راستای امر به معروف و نهی از منکر دانست و گفت: جامعه‌ای که تحول‌ساز باشد، همه جهان را تبدیل به امت واحد می‌کند.

رویکرد ستاد امر به معروف و نهی از منکر، دانش افزایی جامعه استبه گزارش ایکنا از خراسان شمالی، حجت‌الاسلام رحیمی، دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان شمالی در نشست خبری که 12 بهمن ماه، برگزار شد، اظهار کرد: انقلاب یک امر به معروف و نهی از منکر عملی است که بساط حکومت ظلم و طاغوت را برچیده و بیش از تعداد میز و صندلی‌های مسئولان برای آن شهید داده‌ایم.
وی ادامه داد: انقلاب به رهبری امام خمینی (ره) و به پشتوانه مردم ایران توانست رژیم منفور شاهنشاهی که در آن اختلاف طبقاتی، ویژه خواری، ظلم و طاغوت بیداد می‌کرد را نابود کند.
رحیمی در خصوص اهداف و گام‌های انقلاب اسلامی، اظهار کرد: انقلاب اسلامی، انقلابی همگانی است که در آن جمهوریت و اسلام وجود داشت؛ در گام‌‎های بعدی انقلاب اسلامی مسئله برپایی نظام اسلامی مطرح بود که با ورود افرادی چون شهید بهشتی و باهنر، نظام اسلامی نیز شکل گرفت. در گام‌های بعدی مسئله دولت اسلامی مطرح بود که به پشتوانه و حمایت مردم ایران دولت اسلامی نیز شکل گرفت.
وی با اشاره به اینکه خراسان شمالی رتبه دوم مشارکت‌های مردمی را در انتخابات گذشته داشته است، بیان کرد: جامعه اسلامی و دولت با شعار مردم محوری شروع شد و سعی در آن است که همه مدیران و مسئولان با حمایت از مردم و نظرخواهی از آنها، مردمی محور بودن جامعه اسلامی را شکل بدهند.
دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان شمالی با بیان اینکه جامعه‌ای که تحول‌ساز باشد باید جامعه‌ای باشد که همه جهان را تبدیل به یک امت واحد کند، تصریح کرد: رسالت جامعه اسلامی زمانی به سامان می‌رسد که تمام جهان را به یک امت واحد تبدیل کنیم و این موضوع زمانی اتفاق می‌افتد که به امر به معروف و نهی از منکر بپردازیم و نسبت به مسائل روز جامعه بی تفاوت نباشیم.
این مقام مسئول با بیان اینکه طبق اصل هشتم قانون اساسی، هر فرد وظیفه تذکر لسانی و زبانی را دارد، بیان کرد: اقناع‌سازی مردم یکی از مسئله های مهم در خصوص امر به معروف و نهی از منکر است. برای انجام امر به معروف و نهی از منکر آموزش‌های خاصی لازم نیست بلکه این امر به عهده خود فرد گذاشته شده و فرد باید با در نظر گرفتن منطق و عقل خود به امر به معروف و نهی از منکر بپردازد.
رحیمی در خصوص رویکردهای ستاد امر به معروف و نهی از منکر، اظهار کرد: یکی از رویکردهای این ستاد دانش‌‎افزایی و آگاهی‌سازی مردم است و در این خصوص آموزش در فضای مجازی با عنوان ضابطین و پایه‌های ملی در حال انجام است.
وی در خصوص برگزاری کلاس‌های دانش افزایی، بیان کرد: برای این امر ۱۲ گروه تشکیل دادیم و قراردادی با پلیس فتا بسته شده که طی آن دانش‌آموزان با سواد رسانه‌ای آشنا شوند، طی این قرارداد قرار است بستری برای آموزش سواد رسانه ای در فضای نرم افزار شاد فراهم شود که طی آن بتوانیم سواد رسانه خانواده را بالا ببریم.
این مقام مسئول در رابطه با رویکردهای دانش افزایی، ادامه داد: در مباحث علمی نیز یک طرح ویژه ارائه شده که دانشجویان به صورت حضوری جلساتی را داشته باشند.
رحیمی افزود: برای تربیت مربی و استاد در خصوص امر به معروف و نهی از منکر نیز با حوزه علمیه و دانشگاه های مربوطه تفاهم‌نامه‌ای بسته شده و در این راستا از پروژه‌های تحقیقاتی پژوهشی، مقالات و کتب مربوط به امر به معروف و نهی از منکر حمایت های لازم را انجام می‌دهیم؛ در آموزش و پرورش نیز گروه‌های یاوران و یادآوران امر به معروف و نهی از منکر تشکیل شده است که برای رسیدن به نتیجه در حال پیگیری آنها هستیم.

انتهای پیام
captcha