آیت‌الله صافی؛ تأثیرگذار در اعتلای فرهنگ قرآنی و مهدوی
کد خبر: 4033596
تاریخ انتشار : ۱۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۷

آیت‌الله صافی؛ تأثیرگذار در اعتلای فرهنگ قرآنی و مهدوی

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی اظهار کرد: آیت‌الله العظمی صافی در طول عمر بابرکت و ارزشمند خود علاوه بر تدریس، پژوهش، تحقیق و تلاش برای اعتلای اسلام و انقلاب، همچون پدری بصیر و مهربان برای طلاب، روحانیون و محققان اعتلای فرهنگ قرآنی و مهدوی بود.

آیت الله دری نجف آبادی، نماینده ولی فقیه در استان مرکزی

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی، نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی، امروز، 14 بهمن در مراسم گرامیداشت مرحوم آیت‌الله العظمی لطف‌الله صافی‌گلپایگانی که در مصلای بیت‌المقدس اراک برگزار شد، این عالم ربانی را فقیهی زمان‌شناس، بصیر و از شخصیت‌های برجسته حوزه علمیه دانست و اضافه کرد: آیت‌الله صافی را می‌توان اسوه تقوا و فضیلت در تاریخ معاصر معرفی کرد.

وی با اشاره به اینکه رحلت آیت‌الله صافی برای جامعه دینی و حوزوی بسیار سنگین است، ادامه داد: وفات این چهره دینی و گرانقدر و با ارزش برای دنیای اسلام تأسف‌بار است. چراکه امت اسلامی یکی از  پشتوانه‌های بزرگ خود را از دست داد. آیت‌الله صافی تمام عمر با برکت خود را به ترویج معارف الهی و اعتلای اسلام پرداخت و الگویی کم‌نظیر در مجاهدت، زهد، اخلاق، تواضع و فضیلت بود.

به‌گفته دری نجف‌آبادی آیت‌الله العظمی صافی در طول عمر بابرکت و ارزشمند خود علاوه بر تدریس، پژوهش، تحقیق و تلاش برای اعتلای اسلام و انقلاب، همچون پدری بصیر و مهربان برای طلاب، روحانیون و محققان اعتلای فرهنگ قرآنی و مهدوی بود و با تمام توان از مکتب نورانی اهل‌بیت(ع) دفاع می‌کرد.

وی ادامه داد: آیت‌الله صافی در عمر بابرکت خود اساتید و بزرگانی همچون شیخ عبدالکریم حائری و آیت‌الله العظمی بروجردی را در قم و سید جمال خوانساری و دیگر بزرگان را در نجف درک کرده است. آیت‌الله صافی و برادر گرانقدر ایشان از معتمدان آیت‌اله بروجردی بودند  و خمات این دو برادر به اسلام و تشیع برکسی پوشیده نیست.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی به نقش اثرگذار آیت‌الله صافی در همراهی با نهضت امام راحل در پیروزی انقلاب و جمایت همه‌جانبه از رهبر فرزانه انقلاب اشاره و تصریح کرد: افزود: زهد، تقوا، عشق به ولایت و فضیلت‌های علمی اخلاقی ااین عالم وارسته مردم و پیروان اهل‌بیت(ع) را شیفته خود کرده بود و امروز همه امت اسلامی در غم از دست دادن این بزرگ‌مرد سفر کرده داغدار هستند.

انتهای پیام
captcha