وقتی سفیدپوشان جهادگر برای درمان کودکان دست به کار می‌شوند
کد خبر: 4033775
تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۷
محبت بی‌دریغ در سایه خدمت بی‌منت؛

وقتی سفیدپوشان جهادگر برای درمان کودکان دست به کار می‌شوند

اردوی جهادی فوق تخصصی ارولوژی اطفال در بیمارستان رازی بیرجند در حال برگزاری است و قرار است پزشکان این گروه جهادی، همزمان با دهه فجر طی مدت دو روز به درمان بیماران ۱۸ کودک بستری که از نظر مجاری ادراری دچار مشکل هستند، بپردازند.

اردوی جهادی تیم درمانی در بیرجند محمد نجفی سمنانی، فلوشیپ فوق تخصصی جراحی کلیه و پیوند کلیه دانشگاه علوم پزشکی بیرجند، در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی، اظهار کرد: همزمان با گرامیداشت دهه فجر انقلاب، گروه جهادی فوق تخصصی ارولوژی اطفال از دانشگاه‌های علوم پزشکی تهران و مشهد در بیمارستان رازی بیرجند حضور یافته‌اند؛ این گروه قرار است درمان تعدادی از بیماران هیپوسپادیاس (اختلال مادرزادی در دستگاه تناسلی خارجی کودکان) که دچار بیماری سخت و مشکلی هستند و نیاز به چند مرحله عمل دارند را انجام دهند.

وی با بیان اینکه حضور این گروه جهادی در شهریورماه به‌دلیل اوج‌گیری شیوع کرونا لغو شد، افزود: امیدواریم طی دو روز ۱۳ و ۱۴ بهمن‌ماه، اعمال جراحی ۱۸ کودک دچار این مشکل به همت پزشکان فوق تخصصی ارولوژی اطفال گروه مذکور در بیمارستان فوق تخصصی رازی بیرجند انجام شود.

نجفی سمنانی بیان کرد: طبق بررسی و برآورد پزشکان این گروه، تعداد زیادی از این کودکان بستری شده در بیمارستان نیاز به چند مرحله عمل جراحی دارند تا نتیجه مطلوب حاصل شود.

دانشیار دانشگاه علوم پزشکی بیرجند تصریح کرد: حضور پزشکان ارولوژیست گروه جهادی را به فال نیک گرفته و امیدواریم در این ایام مبارک، به لطف و کرم خداوند این اعمال جراحی با موفقیت کامل همراه شود.

نجفی سمنانی با اظهار امیدواری از تداوم حضور این گروه جهادی، گفت: امیدواریم در حضورهای بعدی این گروه جهادی بیماران جدید شناسایی و مورد اعمال جراحی قرار بگیرند تا از هزینه‌های هنگفت مراجعه به تهران برای درمان بیماران کاسته شود.

خدمت درمانی

حسین امیر زرگر، فوق تخصص ارولوژی اطفال بیمارستان مرکز طبی کودکان تهران نیز به ایکنا گفت: با توجه به موقعیت جغرافیایی استان خراسان‌جنوبی که از مراکز دارای ارولوژیست اطفال دور است و بیمارانی در این استان وجود دارد که از نظر وسع مالی امکان مراجعه به سایر شهرها و سکونت چند روزه جهت حل مشکل درمانی ندارند، به پیشنهاد نجفی سمنانی این اردو برنامه‌ریزی شد تا دردی از مردم این منطقه کم شود.

وی با بیان اینکه حضور در این حوزه را انجام وظیفه می‌دانیم، اظهار کرد: با توجه به اینکه تعدادی از بیماران دچار هیپوسپادیاس شدید هستند که مرحله اول عمل آنان طی این دو روز انجام می‌شود و مرحله بعدی نیز باید با حداقل فاصله شش ماهه انجام خواهد شد.

انتهای پیام
captcha