جمع‌آوری 1200 سگ بلاصاحب در بیرجند طی ماه‌های گذشته
کد خبر: 4034172
تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۱

جمع‌آوری 1200 سگ بلاصاحب در بیرجند طی ماه‌های گذشته

دادستان عمومی و انقلاب بیرجند گفت: در یک اقدام ضرب‌الاجلی، یک هزار و 200 سگ در بیرجند در ماه‌های گذشته جمع‌آوری و به پناهگاه برده شده است، اما هنوز سگ‌های رها شده‌ای در شهر وجود دارند و اگر مسئولی در این خصوص کوتاهی کند با او برخورد خواهد شد.

نشست خبری حجت‌الاسلام علی نسایی، دادستان عمومی و انقلاب بیرجندبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، حجت‌الاسلام علی نسایی، دادستان عمومی و انقلاب بیرجند، امروز، 17 بهمن‌ماه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: در ۱۰ ماه گذشته ۶۷ تن مواد مخدر توسط مأموران در خراسان‌جنوبی کشف شد که پرونده آنها در دادسرا مورد رسیدگی قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه در ۹ ماه گذشته پرونده‌های کیفری وارد شده به دادسراهای خراسان‌جنوبی، ۶۲ هزار پرونده بوده است که اکثر آن‌ها پرونده‌های مهمی است، گفت: کشفیات مواد مخدر در سال جاری تا به امروز ۱۸ درصد افزایش داشته است.

دادستان عمومی و انقلاب بیرجند با بیان اینکه همچنین در همین مدت تعداد هفت هزار و 700 نفر قاچاقچی مواد مخدر در استان دستگیر و تحویل مقامات قضایی شده‌اند، تصریح کرد: خوشبختانه ۷۵ درصد از سرقت‌ها در خراسان‌جنوبی کشف شده است.

وی با بیان اینکه در زمینه وضعیت زندان‌های خراسان‌جنوبی نیز خوشبختانه در ایام کرونا هیچ‌گونه مورد فوتی بر اثر کرونا در زندان‌های استان نداشته‌ایم، بیان کرد: خودزنی و اعتصاب غذا نیز در سال جاری در زندان‌های استان وجود نداشته است که نکته بسیار مهمی است.

نسایی با تأکید بر اینکه به همت ستاد دیه در خراسان‌جنوبی تاکنون بیش از ۱۰۰ نفر از زندانیان جرایم غیر عمد از زندان آزاد شده‌اند، تصریح کرد: در سال گذشته میزان کمک انجمن حمایت از زندانیان به خانواده زندانیان دو میلیارد و ۷۲۰ میلیون تومان بوده است، اما این آمار از ابتدای سال از مرز پنج میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان گذشت.

وی افزود: در زمینه حمایت از حقوق عامه نیز ۲۰۸ هکتار از اراضی به بیت‌المال بازگشت و وضعیت موتورسیکلت‌های توقیف شده در پارکینگ‌ها نیز تدبیر و تعیین تکلیف شدند؛ هر چند نظارت بر بازار وظیفه دستگاه قضایی نیست، اما از بابت حفظ حقوق عامه در این زمینه ورود پیدا کردیم و در زمینه مافیای پشت صحنه بازار مرغ و تخم مرغ برخورد و هفت تا هشت نفر نیز دستگیر شدند.

نسایی با اشاره به اینکه مسئولان مرتبط نیز باید در پیرامون وضعیت نهاده‌ها و ترک فعل‌هایشان در این زمینه پاسخگو باشند، تصریح کرد: حفظ حقوق عامه را در حوزه‌های مختلف پیگیری خواهیم کرد.

وی با اشاره به مشکل اراضی گادگان بیرجند، بیان کرد: ساخت‌وساز در اراضی قدیم پادگان بیرجند باید طبق قوانین و مقررات قانونی و طبق نظر شهرداری صورت گیرد. در مورد تسهیلات بانکی منحرف شده از بحث تولید، پرونده‌ای در دادسرا تشکیل شده است و اقدامات مربوطه آن انجام شده ولی هنوز منجر به صدور به کیفر خواست نشده است.

دادستان عمومی و انقلاب بیرجند در مورد مشکل سگ‌های ولگرد نیز گفت: این مشکل مربوط به کل کشور است؛ بعد از گذشت زمان یک ماهه از مهلت تعیین شده مقام قضایی برای ساماندهی آنان اقدام شد و این یک اقدام سریع و بی سابقه بود.  

نسایی یادآور شد: در این زمینه یک هزار و 200 سگ جمع‌آوری و به پناهگاه برده شده، اما هنوز سگ‌های رها شده‌ای در شهر وجود دارند و اگر مسئولی در این خصوص کوتاهی کند با او برخورد خواهد شد.

دادستان عمومی و انقلاب بیرجند از افزایش ۱۳ درصدی سرقت در خراسان‌جنوبی و ۲۶ درصدی در کشور، یادآور شد: هر چند میانگین افزایش سرقت در خراسان‌جنوبی پایین‌تر از کشوری است، اما بنای ما بر این است که اولاً فضا را برای هنجارشکنان امنیت مالی مردم ناامن کنیم و همچنین مجازات سرقت حدی در صورت وجود شرایط اجرا شود.

انتهای پیام
captcha