بیش از 41 هزار دادگاه آنلاین در خراسان‌جنوبی برگزار شد
کد خبر: 4034246
تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۹
از ابتدای امسال؛

بیش از 41 هزار دادگاه آنلاین در خراسان‌جنوبی برگزار شد

معاون فناوری اطلاعات و برنامه‌ریزی دادگستری خراسان‌‌جنوبی بیان کرد: از ابتدای سال جاری تا به امروز، ۴۱ هزار و ۷۸۴ دادگاه آنلاین در خراسان‌جنوبی برگزار شده است که در کشور بی‌سابقه و نسبت به سال گذشته ۷۰ درصد افزایش داشته است.

 عباس اسماعیلی، معاون فناوری اطلاعات و برنامه‌ریزی دادگستری خراسان‌جنوبیبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، عباس اسماعیلی، معاون فناوری اطلاعات و برنامه‌ریزی دادگستری خراسان‌جنوبی، امروز،  ۱۷ بهمن‌ماه در نشست خبری اظهار کرد: آمارها نشان می‌دهد که در 10 ماهه سال جاری، ۱۴۰ هزار پرونده وارد دادگستری و شوراهای حل اختلاف شده و بالغ بر ۱۳۵ هزار پرونده مورد رسیدگی قرار گرفته شده است.

معاون فناوری اطلاعات و برنامه‌ریزی دادگستری خراسان‌جنوبی بیان‌ کرد: متوسط زمان رسیدگی پرونده‌ها در دادسرای استان ۴۷ روز است که از این نظر خراسان‌جنوبی رتبه اول کشور را دارد.

اسماعیلی با اشاره به اینکه رشد فناوری اطلاعات در کشور بر هیچ کس پوشیده نیست، ادامه‌ داد: در این راستا خراسان‌جنوبی تلاش کرده است که در راستای ارائه خدمات الکترونیکی به شهروندان پیشرو باشد که این نکته را آمار اثبات می‌کند؛ از ابتدای سال جاری تا به امروز ۴۱ هزار و ۷۸۴ دادگاه آنلاین در خراسان‌جنوبی برگزار شده است که در کشور بی‌سابقه و نسبت به سال گذشته ۷۰ درصد افزایش داشته است.

معاون فناوری اطلاعات و برنامه‌ریزی دادگستری خراسان‌جنوبی با بیان اینکه ما در بخش دستگردان دادگاه بین‌المللی را به‌صورت آنلاین برگزار کردیم، اظهار کرد: در سال گذشته ۱۰ دادگاه الکترونیکی با کشورهایی چون آلمان، نروژ، کره جنوبی، آمریکا، کویت، سوئد، ترکیه، امارات و فرانسه داشته‌ایم.

اسماعیلی ادامه داد: به‌طور متوسطه روزانه در خراسان‌جنوبی، ۱۶۰ دادگاه آنلاین برگزار می‌شود که بسیار ارزشمند است و اکنون به سمت پرونده‌های تمام الکترونیکی رفته‌ایم و در حال حاضر ۳۹ هزار و ۵۶۶ پرونده قضائی تمام الکترونیک را انجام دهیم و حوزه قضائی درح و سده ما نیز تمام الکترونیک است.

معاون فناوری اطلاعات و برنامه‌ریزی دادگستری خراسان‌جنوبی با بیان اینکه از ابتدای سال ۵۵۹ هزار و ۶۵۳ تردد به کلیه محاکم خراسان‌جنوبی داشتیم که مراجعات ۳۵ درصد کاهش داشته است، تصریح کرد: از ابتدای سال جاری ۴۶۰ پابند الکترونیک در دادگستری خراسان‌جنوبی اجرا شده و این برنامه ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه ۴۱ هزار و ۷۸۴ دادگاه آنلاین طی ۱۰ ماهه سال جاری در خراسان‌جنوبی برگزار شده است، گفت: در مجموع ۳۱ درصد پرونده‌های قضائی در خراسان‌جنوبی به‌صورت تمام الکترونیک و ۹۷ درصد ابلاغیه‌های ما نیز به‌صورت الکترونیک است.

انتهای پیام
captcha