طرح تفصیلی شهر بیرجند هنوز ابلاغ نشده است
کد خبر: 4034248
تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۳
معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان‌جنوبی:

طرح تفصیلی شهر بیرجند هنوز ابلاغ نشده است

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان‌جنوبی گفت: در حوزه تخلفات ساخت‌وساز نمی‌توان تنها مردم را مقصر دانست چراکه طرح تفصیلی شهر بیرجند هنوز ابلاغ نشده است.

حجت‌الاسلام یدالله وحدانی نیا، معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان‌جنوبیبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، حجت‌الاسلام یدالله وحدانی‌نیا، معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان‌جنوبی، امروز، ۱۷ بهمن‌ماه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: مسائلی مرتبط با کمیسیون ماده ۱۰۰ ایجاد شده که کمیسیون ماده ۱۰۰ اگر بخواهد به همان روال قبلی ادامه پیدا کند، بی‌شک تخلف‌زا خواهد بود.

وی با بیان اینکه پیشگیری از وقوع جرم امری فرا قوه، علمی و فنی است و نیازمند همکاری همه دستگاه‌ها است، افزود: در قانون جدیدالتصویب اطفال و نوجوانان وظایفی برای دستگاه‌های اجرایی پیرامون حمایت از اطفال بزه دیده مشخص شده است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان‌جنوبی با اشاره به مشکلات زباله‌گردی در بیرجند، تصریح کرد: به نظر می‌رسد برای حل این مشکل در وهله اول شهرداری باید تفکیک زباله از مبدأ را نه در حرف که در عمل اجرایی کند. در این حوزه شهروندان نیز باید با احساس مسئولیت تفکیک زباله‌های خشک از تر را در منزل داشته باشند تا شاهد صحنه‌های تلخی چون زباله‌گردی نباشیم.

وی با بیان اینکه در زمینه ساماندهی سگ‌های بلاصاحب، مسئولان مرتبط باید جلسات درباره این حوزه را برگزار کنند و مصوبات آن نیز الزامی است، یادآور شد: برخی از افراد در فضای مجازی مردم را تشویق می‌کنند که در یک نقطه شهر برای سگ‌ها غذا بریزید در حالی که کمک‌های مردم باید از طریق پناهگاه حیوانات بلاصاحب باشد.

انتهای پیام
captcha