۸ درصد جمعیت بالای ۱۲ سال آذربایجان‌شرقی واکسن دریافت نکردند
کد خبر: 4034351
تاریخ انتشار : ۱۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۷:۴۴

۸ درصد جمعیت بالای ۱۲ سال آذربایجان‌شرقی واکسن دریافت نکردند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز با اشاره به اینکه ۸ درصد از جمعیت بالای ۱۲ سال استان اقدام به تزریق واکسن کرونا نکردند، گفت: طبق دستورالعمل ستاد ملی کرونا برای مدیریت شیوع این بیماری، تمامی این افراد باید واکسن کرونا را تزریق کنند. به همین دلیل همکاران ما در مراکز بهداشتی با تماس تلفنی و حتی مراجعه حضوری به درب منازل آن‌ها برای تزریق واکسن تلاش می‌کنند.

تاکنون 8 درصد از جمعیت بالای 12 سال آذربایجان شرقی واکسن تزریق نکرده‌اند

بهمن نقی‌پور، رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز، در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌شرقی، با بیان اینکه استان آذربایجان‌شرقی در تزریق دُز سوم واکسن کرونا در بین استان‌های کشور رتبه نخست را دارد، گفت: برای نزدیک 35 درصد از کسانی‌که دُزهای اول و دوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند، دُز سوم تزریق شده است.

وی افزود: بیش از 92 درصد افراد بالای 12 سال آذربایجان‌شرقی دُز اول و بیش از 86 درصد نیز دُز دوم را دریافت کرده‌اند.

نقی‌پور، با تأکید براینکه سویه جدید امیکرون به سرعت در حال شیوع است افزود: تأثیر واکسیناسیون به وضوح قابل مشاهده است و افرادی که هر سه دُز واکسن را دریافت می‌کنند، در صورت ابتلا، به حالت خفیف و حتی سرپایی می توانند بیماری کرونا را پشت سر بگذارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز با اشاره به اینکه 8 درصد از جمعیت بالای 12 سال استان اقدام به تزریق واکسن کرونا نکرده‌اند، گفت: طبق دستورالعمل ستاد ملی کرونا برای مدیریت شیوع این بیماری، تمامی این افراد باید واکسن کرونا را تزریق کنند.به همین دلیل همکاران ما در مراکز بهداشتی با تماس تلفنی و حتی مراجعه حضوری به درب منازل آنها برای تزریق واکسن تلاش می کنند.

وی ادامه داد: از آنجاییکه بخشی از این افراد را کارکنان دستگاه‌های اجرایی، ارگانها و نهادها تشکیل می‌دهند، طبق بخشنامه وزارت کشور، در صورت عدم تزریق واکسن کرونا از حضور آنها در محل کار جلوگیری می‌شود مگر اینکه هر هفته به صورت مرتب تست منفی کرونا را به مدیر واحد مربوطه ارائه کند.

نقی پور تصریح کرد: تست‌ها قبلاً به صورت رایگان یا با پوشش بیمه‌ای انجام می‌شد اما به دلیل اینکه واکسن به صورت کامل تأمین نیاز شده و در دسترس همگان قرار دارد، هزینه این تست‌ها هم اکنون به صورت آزاد محاسبه می شود و کارکنان می بایست خودشان پرداخت کنند.

وی با بیان اینکه حضور این افراد از 2 هفته قبل در ادارات غیر قانونی و تخلف محسوب می شود افزود: همکاران ناظر ما و همچنین وزارت کشور در ادارات حاضر می شوند و در صورت مشاهده رعایت نکردن قانون، تخلف کارمند، مدیر واحد وی و مسئولان آن اداره را به مراجع مربوطه گزارش خواهند کرد تا برخورد قانونی صورت گیرد.

به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز، در رنگ‌بندی کرونایی در طول یک هفته اخیر یک شهرستان استان به رنگ قرمز و 13 شهرستان نیز به رنگ نارنجی کرونایی درآمده است.

وی ادامه داد: اگرچه تعداد فوتی‌های کرونایی آذربایجان‌شرقی افزایش ندارد اما مراجعات سرپایی و بستری‌ها چندین برابر شده به طوریکه هر روز حداقل 40 نفر به تعداد بستری های بخش کرونا اضافه می شود از همین رو تزریق واکسن، رعایت فاصله‌گذاری، زدن ماسک و پرهیز از حضور در دورهمی‌ها و مراکز خرید همچنان توصیه می‌شود.

انتهای پیام
captcha