مدیران مدارس بیانیه گام دوم انقلاب را برای دانش‌آموزان تبیین کنند
کد خبر: 4034356
تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۲:۴۵
مدیرکل آموزش‌ و‌ پرورش کردستان:

مدیران مدارس بیانیه گام دوم انقلاب را برای دانش‌آموزان تبیین کنند

مدیرکل آموزش‌ و‌ پرورش کردستان از مدیران مدارس خواست بیانیه گام دوم انقلاب را برای دانش آموزان تشریح و با درایت خود موضوع را بین جوانان نهادینه و روحیه اعتماد به نفس و خودباوری را در وجود آنان تقویت کنند.

رشید قربانی مدیرکل آموزش و پرورش کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، رشید قربانی، مدیرکل آموزش‌و‌پرورش استان کردستان، ۱۷ بهمن‌ماه در جمع مدیران مدارس استان که در بستر شاد و به صورت مجازی برگزار شد، اظهار کرد: همه ما وظیفه داریم رسالت خود را نسبت به انقلاب اسلامی که همان انعکاس دستاوردهای بزرگ به نسل های آینده ساز است را به خوبی به انجام برسانیم.

وی به تشریح بیانیه گام دوم انقلاب پرداخت و افزود: این بیانیه، منشور پویایی انقلاب برای گام دوم است و رهنمودهای زیادی در آن برای جوانان پیش‌بینی و تبیین شده است؛ ما وظیفه داریم توصیه‌های مقام معظم رهبری را در وجود جوانان نهادینه و به آنان منتقل کنیم.

مدیرکل آموزش‌ و‌ پرورش کردستان از مدیران مدارس خواست بیانیه گام دوم انقلاب را برای دانش آموزان تشریح و با درایت خود موضوع را بین جوانان نهادینه و روحیه اعتماد به نفس و خودباوری را در وجود آنان تقویت کنند.

وی با بیان اینکه شرایط کرونا آموزش و تربیت را تحت تأثیر قرار داده و دانش‌آموزان با کم‌آموزی مواجه شده‌اند، گفت: متأسفانه سویه جدید امیکرون آموزش‌و‌پرورش را با چالش جدیدی مواجه کرده است.

قربانی، از مدیران مدارس خواست که رسالت و وظیفه خود را به خوبی انجام دهند و زمانی که آموزش مدارس به صورت غیرحضوری انجام می‌شود، معلمان مثل همیشه و با جدیت بیشتر موضوع آموزش دانش‌آموزان را پیگیری کنند.

وی با اشاره به بارش‌های اخیر برف در استان کردستان و تعطیلی مدارس به دلیل برودت هوا و نامناسب بودن وضعیت آب و هوایی، بیان کرد: معلمان باید تلاش کنند که اگر عقب‌ماندگی در آموزش صورت گرفته است، در مدت زمان باقی مانده در سال تحصیلی آن را جبران کنند.

مدیرکل آموزش‌و‌پرورش کردستان با اشاره به مسائل جاری و حاشیه ای در طول یک ماه گذشته اظهار کرد: مطالبات معلمان عزیز نباید منجر به تعطیلی کلاس‌های درس و لطمه به آموزش شود، چرا که معلمان سرمایه عظیم اجتماعی ما هستند و همین مسائل باعث می‌شود که این سرمایه دچار لطمه شود.

وی با بیان اینکه معلمان بعد از نهاد خانواده‌ها، بیشترین عنصر مورد اعتماد جامعه هستند، تأکید کرد: مدیران مدارس باید به این موضوع عنایت ویژه‌ای داشته باشند تا اعتبار و پایگاه اجتماعی معلمان آسیب نبیند.

قربانی با بیان اینکه شرایط کرونایی، بارش برف و برودت هوا و هم چنین مطالبات معلمان موجب تعطیلی تعداد محدودی از کلاس های درس شده است؛ بر جبران کم آموزی ها از طریق برگزاری کلاس‌های فوق برنامه و استفاده از ظرفیت کلاس های در روزهای پنجشنبه تأکید کرد.

مدیرکل آموزش‌و‌پرورش کردستان یکی از عوامل حضور مستمر دانش‌آموزان در کلاس های درس را دریافت واکسن عنوان کرد و گفت: توصیه می‌شود دانش‌آموزان واکسن دریافت کنند تا مشکلات بعدی دامن‌گیر آن‌ها نشود.

وی حضور متوازن دانش‌آموزان در مدارسی که به شکل گروه بندی فعالیت آموزشی را ادامه می دهند بسیار مهم دانست و بیان کرد: تحت هیچ شرایطی از هیچ کس پذیرفته نیست که دانش آموز دو بار در کلاس ها حضور پیدا کند و باید براساس برنامه مشخص مدرسه، دانش آموزان در گروه بندی انجام شده به صورت مساوی در کلاس‌های درس حاضر شوند.

قربانی با اشاره به مصوبه اخیر ستاد استانی مقابله با کرونا، گفت: در وضعیت قرمز و نارنجی، کلاس‌های درس دانش‌آموزان دوره‌های مختلف تحصیلی مدارس مناطق روستایی کم جمعیت و دروس عملی هنرستان‌ها با رعایت پروتکل‌های بهداشتی حضوری و کلاس‌های درس تمام مدارس شهری در مقاطع مختلف تحصیلی به مدت یک هفته غیر حضوری و در بستر فضای مجازی «شبکه شاد» خواهد بود .

مدیرکل آموزش‌و‌پرورش کردستان با مقایسه میزان تکرار پایه دانش‌آموزان دوره ابتدایی در دوران قبل و بعد از کرونا، اظهار کرد: قبل از کرونا از 163 هزار دانش آموز دوره ابتدایی تنها 500 دانش آموز تکرار پایه داشتیم که این آمار در دوران بعد از کرونا به هزار و 700 نفر به ویژه در دانش آموزان پایه اول و دوم رسیده است.

قربانی، تکرار پایه را یکی از عوامل بسیار مهم در ترک تحصیل دانش آموزان عنوان و بر ارتقای کیفیت آموزش تاکید کرد و گفت: نباید هیچ دانش آموزی به هر دلیلی ترک تحصیل کند و پوشش حداکثری دانش آموزان مورد تأکید است.

وی، «سلامت دانش‌آموز» را یکی از مسائل اولویت‌دار آموزش‌و‌پرورشاستان چه قبل از کرونا و چه در دوران کرونا دانست و یادآور شد: مدارس باید از لحاظ فیزیکی، دیوارهای پرخطر و ... در ایمنی کامل باشند.

انتهای پیام
captcha