واگذاری بیش از 8 هزار فقره اسناد املاک بنیاد علوی به گلستانی‌ها
کد خبر: 4035171
تاریخ انتشار : ۲۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۲

واگذاری بیش از 8 هزار فقره اسناد املاک بنیاد علوی به گلستانی‌ها

مدیرکل اموال و املاک بنیاد مستضعفان گلستان گفت: همزمان با ایام‌الله دهه فجر، هشت هزار و ۵۲۷ فقره سند املاک غصب شده خاندان پهلوی با کاربری مسکونی، تجاری و کشاورزی به اقشار مختلف مردم گلستان واگذار شد.

واگذاری املاک غضب شده توسط خاندان پهلوی به گلستانی هابه گزارش ایکنا از گلستان، به مناسبت ایام‌الله دهه‌فجر آیین واگذاری 8527 فقره سند مالکیت غضب شده خاندان پهلوی با حضور استاندار گلستان و نمایندگان مجلس شورای اسلامی، فرمانده سپاه نینوا گلستان، جمعی از مسئولان ادارات کل و روحانیان شیعه‌ و سنی استان امروز 20 بهمن‌ماه در سالن اجتماعات اداره اموال و املاک بنیاد مستضعفان گلستان برگزار شد.

فخرالدین علوی، مدیر کل اموال و املاک بنیاد مستضعفان گلستان در این مراسم گفت: تا‌کنون در ۲۲ مرحله ۶۳ هزار و ۳۹۰ فقره اسناد املاک بنیادعلوی به مساحت ۳۰ هزار هکتار و ارزش ۶۶هزار میلیارد ریال در ۲۱ شهر و ۵۳۳ روستا به مردم استان گلستان واگذار شده و در صورت همکاری دستگاه‌های مرتبط از جمله دادگستری و جهاد‌کشاورزی به زودی جشن پایان واگذاری اسناد املاک بنیاد علوی به مردم برگزار می‌شود.

مدیر کل اموال و املاک بنیاد مستضعفان گلستان با بیان اینکه بیشترین واگذاری اموال متعلق به شهرستان گنبدکاووس بوده است، تصریح کرد: این املاک به مساحت ۲هزار و ۴۰۰ هکتار و به ارزش ۴۶هزار میلیارد ریال است که اکثر آنها به صورت رایگان واگذار شد.

فخرالدین با بیان اینکه اسناد املاک واگذار شده امروز ۲۳ میلیون و ۹۷۳ هزار و ۲۱۷ مترمربع مساحت دارد و ارزش آن ۴۵ هزار و ۸۳۶ میلیارد ریال برآورد می‌شود، تصریح کرد: از ابتدای امسال تاکنون هفت هزار و ۶۴۰ سند روستایی و ۸۸۷ سند شهری شامل هفت هزار و ۸۸۴ فقره کاربری مسکونی، ۵۹۷ فقره کشاورزی، ۴۱ فقره تجاری و چهاره فقره با سایر کاربری‌ها در استان به مردم واگذار شد.

همچنین؛ سیدپرویز فتاح، رئیس بنیاد مستضعفان میهمان ویدئو کنفرانسی این مراسم بود.

انتهای پیام
captcha