جشن پیروزی انقلاب اسلامی در کرمان/ حضور پرشور مردم و نمایش اقتدار نظام
کد خبر: 4035562
تاریخ انتشار : ۲۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۵

جشن پیروزی انقلاب اسلامی در کرمان/ حضور پرشور مردم و نمایش اقتدار نظام

همزمان با سراسر کشور جشن پیروزی انقلاب و راهپیمایی خودرویی، با حضور پرشور مردم و مسئولان در کرمان، پایتخت مقاومت جهان اسلام در حال برگزاری است.

راهپیمایی ۲۲ بهمن کرمان

به گزارش ایکنا از کرمان، امروز، ۲۲ بهمن‌ماه و همزمان با سراسر کشور جشن پیروزی انقلاب و راهپیمایی خودرویی، با حضور پرشور مردم و مسئولان در کرمان، پایتخت مقاومت جهان اسلام در حال برگزاری است.

یدالله موحد، رئیس کل دادگستری استان کرمان در حاشیه این مراسم با گرامیداشت یاد شهدا و تبریک سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، بیان کرد: سرمایه ملی حضور مردم ایران در صحنه‌های مختلف دفاع از نظام و انقلاب باید قدر دانسته شود زیرا این حضور تأثیر بسزایی در نمایش اقتدار نظام و انقلاب دارد و امروز نباید کسی فکر کند می‌تواند جایگزینی برای حضور با نشاط و اثربخش مردم در صحنه‌های مختلف پیدا کند.

وی با بیان اینکه امام راحل این ملت را از انزوا خارج کرد و به صحنه آورد و آن‌ها را در سرنوشت خود مشارکت داد که باید قدردان این موضوع باشیم، گفت: در سپیده دم 22 بهمن‎ماه سال 1357 خورشید انقلاب اسلامی در سپهر ایران طلوع کرد که در بخشی از سرود انقلاب اسلامی با عنوان سرزد از افق مهر خاوران، فروغ دیده حق باوران به این موضوع اشاره شده است.

رئیس کل دادگستری استان کرمان تأکید کرد: با طلوع فجر انقلاب اسلامی، انفجار نوری در اواخر قرن بیستم در دنیا و به‌ویژه در خاورمیانه به وقوع پیوست و تلألو این نور و انفجار در حقیقت نور امیدی در درون دل امت اسلامی، مظلومان جهان و آزادی خواهان ایجاد کرد.

موحد ادامه داد: این انقلاب که با اراده پولادین ملت ایران، با اتکا به قدرت لایزال الهی و با رهبری حکیمانه رهبر عظیم‌الشأن انقلاب اسلامی به وقوع پیوست، دستاوردهای گرانقدر و بزرگی را برای ملت ایران را در پی داشته است و هر چه از زمان پیروزی انقلاب فاصله می‌گیریم تبیین و تشریح این دستاوردها اهمیت فوق العاده‌ای می‌یابد.

وی یادآور شد: رهبر معظم انقلاب اسلامی اخیرا تأکید کرده‌اند که باید برای مقابله با دشمن که سعی می‌کند با سیاه‌نمایی و بزرگنمایی مشکلات جاری کشور، دستاوردهای انقلاب و پیشرفت‌های کشور را تضعیف کند و موجب یأس و ناامیدی در دل ملت ایران شود و رابطه ملت با انقلاب را سست کند؛ یک فرضیه فوری و قطعی به‌عنوان جهاد تبیین را اجرایی کرد و در این رابطه یک حرکت ترکیبی دفاعی و تهاجمی برای دفاع از دستاوردهای انقلاب در برابر توطئه‌های دشمنان باید شکل گیرد.

رئیس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به اینکه ایران قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، کشوری منزوی، منفعل و مصرف‌گرا در تمامی زمینه‌های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، سیاسی، نظامی و... بود، تأکید کرد: با پیروزی انقلاب اسلامی براساس انسجام و وحدت ملی ایجاد شده؛ این ملت منزوی و مصرف‌گرا به ملتی حساس و پویا تبدیل شد که با حضور در صحنه‌های مختلف در سرنوشت این کشور مشارکت دارد و تمامی امور را با حساسیت دنبال می‌کند. با پیروزی انقلاب اسلامی ملت ایران استقلال، عزت و سربلندی خود در دنیا را به‌دست آورده و از آن شرایط ذلت و سیاه خارج شده است که این امر دستاورد بزرگی است که باید قدر دانسته شود.

موحد با اشاره به تجهیزات کم نظامی ایران در ابتدای دوران دفاع مقدس تصریح کرد: امروز با اتکا به توان داخلی خود و با تجربیات حاصل شده از دوران دفاع مقدس به جایگاهی رسیده است که در حال هوشمندسازی تجهیزات نظامی است و موشک‌های بالستیک دوربرد نقطه زن را در حال تست دارد .

وی بیان کرد: ایران در حوزه هوا فضا، نانو، سلول‌های بنیادین، علوم هسته‌ای و... پیشرفت‌های قابل توجهی دارد و با اراده ملت و با ظرفیت‌هایی که در این ملت وجود دارد این تحولات شگرف اتفاق افتاده است.

موحد گفت: در سایر حوزه‌های زیرساختی از جمله سدها، جاده‌های مواصلاتی، توسعه شبکه برق رسانی و گازرسانی و... خدمات ارزشمندی در این کشور رخ داده و دستاوردهای بزرگی حاصل شده و نباید کفران نعمت دستاوردهای انقلاب را داشته باشیم.

انتهای پیام
captcha