جاسوسی گسترده رژیم صهیونیستی در اردن
کد خبر: 4035959
تاریخ انتشار : ۲۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۰

جاسوسی گسترده رژیم صهیونیستی در اردن

بیش از 200 تلفن همراه در اردن از جمله تلفن برخی از اعضای دربار پادشاهی، با استفاده از نرم‌افزارهای جاسوسی رژیم صهیونستی آلوده و مورد جاسوسی قرار گرفته‌اند.

به گزارش ایکنا، به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، منابع امنیتی در واشنگتن ضمن اعلام این خبر تصریح کرده‌اند: آن‌ها مطمئن نیستند که آیا در این اقدام از بدافزار جنجالی پگاسوس استفاده شده است یا خیر، اما کمیته‌های امنیت داخلی رژیم صهیونیستی «در حال بررسی این حادثه هستند.»

از جمله افرادی که تلفن‌هایشان هک شده است، هاله عاهد دیب، فعال اجتماعی، دیما فراج، روزنامه‌نگار اردنی، مصطفی حمارنه، سیاستمدار و چندین تن از اعضای کمیته ملی المپیک و همچنین حنان العتر، همسر جمال خاشقجی روزنامه‌نگار کشته شده سعودی بوده‌اند.

حمارنه، سناتور اردنی تصریح کرده است: وی پیشتر اخطاری مبنی بر هک شدن تلفنش بین فوریه تا نوامبر 2021 دریافت کرده و شماره‌های تماس، عکس‌ها، پیام‌های واتساپ و ایمیل‌هایش مورد جاسوسی قرار گرفته است.

هاله دیب، فعال اجتماعی اردنی نیز از جمله افرادی بود که تلفن همراه وی به‌واسطه بدافزار پگاسوس که محصول شرکت صهیونیستی ان. اس. او ساخته شده، هک شده بود.

افشای استفاده گسترده از جاسوس‌افزارهای ساخت رژیم صهیونیستی به یک رسوایی بزرگ برای این رژیم تبدیل شده است.

بسیاری از سیاست‌مداران و چهره‌ها اجتماعی در کشورهای مختلف از قربانیان این بدافزارها بوده‌اند.

انتهای پیام
captcha