رسانه‌ها نمونه‌های موفق انقلاب را معرفی ‌کنند
کد خبر: 4035989
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۵

رسانه‌ها نمونه‌های موفق انقلاب را معرفی ‌کنند

استاندار کردستان با اشاره به نقش رسانه‌ها در گام دوم انقلاب گفت: رسانه‌های داخلی نمونه‌های موفق در انقلاب اسلامی را به مردم معرفی ‌کنند چراکه این امر زمینه‌ساز امیدآفرینی و احیای آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب خواهد شد.

نمایشگاه مدرسه انقلاب

به گزارش ایکنا از کردستان، اسماعیل زارعی‌کوشا، استاندار کردستان، شامگاه گذشته، 23 بهمن‌ماه در بازدید از نمایشگاه «مدرسه انقلاب» و در جمع دانش‌آموزان عضو اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزی استان اظهار کرد: این نمایشگاه بسیار خوب، پرمحتوا و با سلیقه و روایتگری پرتوان دانش‌آموزان یکی از بهترین خاطرات را برای بازدیدکنندگان خلق می‌کند.

وی یکی از مشکلات عمده در تحلیل انقلاب و شرایط امروز کشور را ناشی از یک روحیه خودتحقیری و خودباختگی دانست و افزود: متأسفانه امروز بین برخی از مسئولان و حتی عده‌ای از افراد تحصیل‌کرده امید به غرب و نگاه به خارج از کشور مشاهده می‌شود که ریشه در قبل از انقلاب دارد.

استاندار کردستان با اشاره به پیشرفت‌های ایران در دوران انقلاب اسلامی بیان کرد: در ابتدای جنگ تحمیلی چالش ما وارد کردن سیم خاردار از کشورهای دیگر و یا اینکه مذاکره با آقای قذافی برای خرید سلاح‌های ابتدایی اوج هنرمندی ما به شمار می‌رفت، اما امروز در شرایطی قرار داریم که چالش بزرگ نظام غرب این است که بتواند از ارسال سلاح‌های پیشرفته ما به کشورهای جبهه مقاومت جلوگیری کند.

وی با اشاره به اینکه این مسائل بسیار عیان بوده و نیاز به تحلیل ندارد، ادامه داد: اگر کسی یکبار مباحثی را که دانش‌آموزان در این نمایشگاه ارائه می‌شود، مرور کند به خیلی از این واقعیت‌ها پی می‌برند، اما با این وجود ما می‌بینیم که عده‌ای هنوز به این درک نرسیده‌اند.

زارعی‌کوشا یکی از دلایل این اتفاق را سیاه‌نمایی‌های دشمن از طریق رسانه و بزرگنمایی ضعف‌ها دانست و افزود: ضعف‌هایی که به دلیل دورشدن ما از شعارها و آرمان‌های انقلاب ایجاد شده است و از ابتدای انقلاب تا به امروز آنجایی که ما با عدم توفیق روبه‌رو شدیم، دقیقا جایی بوده که ما از آرمان‌ها و شعارهای انقلاب فاصله گرفتیم اما دشمن علت‌ها را به ما نمی‌گوید و معلول‌ها را بزرگ و برجسته می‌کند.

وی افزود: بصیرت مورد توجه مقام معظم رهبری همان تشخیص دادن علت‌های یک معلول است و اینکه اگر ضعفی در انقلاب اسلامی هم وجود دارد به دلیل عدم توجه به انقلاب و شعارها و آرمان‌های آن است.

استاندار کردستان با اشاره به ضعیف عمل کردن رسانه‌های داخلی بیان کرد: رسانه‌های داخلی نمونه‌های موفق در انقلاب اسلامی را به مردم معرفی ‌کنند چراکه این امر زمینه‌ساز امیدآفرینی و احیای آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب خواهد شد.

وی یکی از برگ زرین های دفاع مقدس را حضور جوانانی همچون حاج قاسم دانست و گفت: حاج قاسم سلیمانی در دوران دفاع مقدس یک جوان بودند که به تازگی کارگری را کنار گذاشته و به سبب اعتقاد راسخ خود به جبهه رفت و امروز حاج قاسم تبدیل به شخصیتی شد که دنیا را متحول کرد اما هنوز هم ما با شناخت این اشخاص فاصله زیادی داریم.

زارعی‌کوشا یادآور شد: این الگوی امام راحل در اعتماد به جوانان در دوره‌های بعد بازتولید نشد و به سراغ افراد مسن‌تر رفتیم همانند دولت گذشته‌ای که میانگین سنی ۶۰ تا ۶۵ سال را داشتند و در آن دوران ما در بسیاری از شاخص‌ها عقب ماندیم اما این عقب ماندن از همان جنس ضعف‌هایی است که به علت بی‌اعتقادی و کم توجهی به آرمان‌های انقلاب حادث شده است و نباید به پای انقلاب گذاشته شود ما وظیفه داریم این موضوعات را در جامعه تبیین کنیم.

انتهای پیام
captcha