بیشتر فوتی‌های کرونایی در قم واکسن نزده‌اند
کد خبر: 4036237
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۲

بیشتر فوتی‌های کرونایی در قم واکسن نزده‌اند

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: اغلب فوت‏‌های مربوط به موج ششم در استان، مربوط به کسانی بوده که یا واکسن نزده‌اند یا واکسیناسیون آنها کامل نبوده‌است، لذا این امر ضرورت تکمیل واکسیناسیون در پیشگیری و مبارزه با این بیماری را دوچندان می‏‌کند.

مهدی مصری، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی قمبه گزارش ایکنا از قم، به نقل از دانشگاه علوم پزشکی قم، مهدی مصری، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی قم امروز 24 بهمن‌ماه در جلسه کمیته راهبردی مقابله با کرونا، اظهار کرد: گروه سنی بالای ۷۰ سال به دلیل ابتلا به بیماری‌های پیش زمینه‌ای، از گروه‌های پرخطر هستند و باید در کنار تزریق واکسن کامل، نسبت به رعایت نکات بهداشتی در مواجهه با این گروه سنی دقت نظر بیشتری داشت. 

وی افزود: تعداد قابل توجهی از درگذشتگان، دیر به مراکز درمانی مراجعه کرده‌اند که کار را برای کادر درمان بسیار سخت می‌کند.

وی یادآور شد: یکی دیگر از گروه‌های پرخطر که حفظ سلامتی آنان بسیار حساس است مربوط به مادران باردار هستند که متاسفانه دریافت واکسن کرونای این قشر از میانگین واکسیناسیون استان پایین‌تر بوده و باید نسبت به واکسیناسیون این گروه اهتمام بیشتری وجود داشته باشد. 

انتهای پیام
captcha