استان‌های همجوار هم تاوان خشکی دریاچه ارومیه را بپردازند
کد خبر: 4036575
تاریخ انتشار : ۲۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۳:۳۲

استان‌های همجوار هم تاوان خشکی دریاچه ارومیه را بپردازند

استاندار آذربایجان غربی با اشاره به مشکلات خشک شدن دریاچه ارومیه اظهار کرد: بیشترین سیاست‌های محدودسازی در این استان اجرا می‌شود در حالی که سایر استان‌ها هم سهیم هستند اما تاوانش را ما می‌دهیم و نیاز به انعطاف بیشتری داریم.

محمدصادق معتمدیان استاندار آذربایجان غربیبه گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، محمدصادق معتمدیان، استاندار آذربایجان غربی، ۲۵ بهمن در جلسه بررسی مشکلات حوزه کشاورزی آذربایجان غربی که با حضور ساداتی نژاد، وزیر جهاد کشاورزی در ارومیه برگزار شد، اظهار کرد: تدوین سند جامع مبتنی بر ظرفیت‌ها و مختصات منطقه‌ای، راه حل مشکلات این بخش در استان است.

وی افزود: مهمترین درخواست ما، تدوین این سند جامع کشاورزی است که موجب می‌شود تا از روزمرگی فعلی بیرون بیاییم، سهم آذربایجان غربی از تولیدات بخش کشاورزی کشور  ۴.۸ درصد بوده که ارزش اقلام تولیدی این بخش به ۳۱۰ هزار میلیارد ریال می‌رسد.

استاندار آذربایجان غربی با اشاره به مشکلات خشک شدن دریاچه ارومیه بیان کرد: بیشترین سیاست‌های محدودسازی در این استان اجرا می‌شود در حالی که سایر استان‌ها هم سهیم هستند اما تاوانش را ما می‌دهیم و نیاز به انعطاف بیشتری داریم.

وی با بیان اینکه یکی از آفت‌ها در بخش گلخانه‌ای استفاده از یک نقشه راه برای کل کشور است، تصریح کرد: با همه توانمندی‌ها در استان متاسفانه ۵۸ هکتار  گلخانه داریم که بسیار ناچیز است و در نظر داریم تا پایان دولت، این رقم را به سه هزار هکتار برسانیم.

معتمدیان با بیان اینکه در بخش آب‌خیزداری و آبخوان‌داری وضعیت مناسبی نداریم و باید اعتبارات ویژه‌ای به استان اختصاص یابد، گفت: تغییر الگوی کشت به سمت محصولات کم‌آب‌بر برنامه اصلی در استان است که  نیاز به توجه بهتر و بیشتر دولت داریم.

وی با قدردانی از خرید تضمینی ۴۲ هزار تن سیب صنعتی با ارزش بیش از ۶۰ میلیارد تومان افزود: ۲۸۰ هزار تن سیب در سردخانه‌ها وجود دارد که ۱۵۰ هزار تن آن صادراتی است.

 

انتهای پیام
captcha