۲ شهرستان؛ میزبان مراسم اعتکاف / نیایش با خداوند را در محیط خانه فراموش نکنید
کد خبر: 4036673
تاریخ انتشار : ۲۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۴
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی مطرح کرد:

۲ شهرستان؛ میزبان مراسم اعتکاف / نیایش با خداوند را در محیط خانه فراموش نکنید

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی گفت: در دستورالعمل ابلاغی سازمان تبلیغات اسلامی به خوبی به جزئیات برگزاری اعتکاف اشاره نشده بود، اما تصمیم بر آن شد که در هشت شهر قرمز اعتکاف برگزار نشود.

حجت‌الاسلام احمد رضایی، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبیحجت‌الاسلام احمد رضایی، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی اظهار کرد: براساس موارد ابلاغی، اعتکاف در استان‌ها باتوجه به شرایط در حال برگزاری است.

وی با بیان اینکه دو هفته گذشته اعلام شد که برگزاری مراسم اعتکاف براساس تصمیمات ستاد کرونا خواهد بود، افزود: هفته گذشته ستاد کرونا اعلام کرد اعتکاف امسال برگزار نخواهد شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه در مجموع براساس جلسات و هم اندیشی‌ها تصمیم بر آن شد که با توجه به افزایش مبتلایان به کرونا اعتکاف برگزار نشود، تصریح کرد: با اینکه در دستورالعمل ابلاغی سازمان تبلیغات اسلامی به خوبی به جزئیات برگزاری اعتکاف اشاره نشده بود، اما تصمیم بر آن شد که در هشت شهر قرمز اعتکاف برگزار نشود.

رضایی اظهار کرد: با توجه به تصمیم ستاد کرونای کشور در فضاهای بسته شهرهای قرمز جلسه تنها با حضور ۲۰ نفر و به مدت ۹۰ دقیقه باید برگزار شود، اما با توجه به اینکه در اعتکاف مؤمنین باید سه شبانه روز در کنار هم باشند و در تمام این مدت نمی‌توانند با توجه به خوردن افطاری و سحری ماسک داشته باشند امکان برگزاری اعتکاف در شهرهای قرمز وجود ندارد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه در شهرهای با وضعیت مطلوب اعتکاف با نظارت بهداشتی در حال برگزاری است، ادامه داد: برگزاری مراسم در شهرهای با وضعیت نارنجی، زرد و آبی، آن هم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و رعایت ظرفیت ۲۰ درصد، بلامانع است.

رضایی اظهار کرد: هم اکنون شهرستان‌های زیرکوه و درمیان در وضعیت نارنجی و شهرستان خوسف در وضعیت زرد قرار دارد و براساس تصمیم گیری‌ها اعتکاف در شهرستان درمیان و خوسف در حال برگزاری است.

وی یادآور شد: هم اکنون که امکان و شرایط برگزاری اعتکاف در خانه خدا وجود ندارد، مردم می‌توانند به دعا و مناجات با خداوند در این روزهای خاص حتی در محیط خانه خود بپردازند.

انتهای پیام
captcha