فعالیت ۱۴ هزار بافنده برای کمک به بازسازی عتبات عالیات
کد خبر: 4036954
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۱
رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان‌‌جنوبی مطرح کرد:

فعالیت ۱۴ هزار بافنده برای کمک به بازسازی عتبات عالیات

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان‌‌جنوبی با بیان اینکه بانوان سخاوتمند فردوسی دو تخته فرش برای بازسازی عتبات عالیات اهدا کردند، گفت: در حال حاضر ۱۴ هزار بافنده در ۲۶۰ کارگاه قالی بافی در استان مشغول به بافت فرش هستند که درآمد حاصل از آن صرف بازسازی عتبات عالیات می‌شود.

موسی جوینده، رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان‌‌جنوبیبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، به نقل از ستاد عتبات عالیات خراسان‌جنوبی، موسی جوینده، رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان‌‌جنوبی، شب گذشته 27 بهمن‌ماه اظهار کرد: به همت بانوان فردوسی دو عدد فرش دستباف برای اهدا به عتبات عالیات به ارزش ۳۲ میلیون تومان در شهرستان فردوس برش خورد.

وی افزود: این فرش‌ها در ابعاد ۶ متر مربع برای اهدا به صحن حضرت زهرا(س) در نجف بافته شده است.

جوینده ادامه داد: یکی از فرش‌ها در دهستان برون با ارزش ۲۵ میلیون تومان در مدت یک سال توسط ده نفر از بانوان این روستا با نخ نائین ابریشم بافته شده و فرش دیگر از نوع «گبه» به ارزش ۷میلیون تومان در کارگاه تکیه حضرت رقیه(س) فردوس در مدت دو ماه توسط 10 نفر بافنده بافته شده است.

وی افزود: در زمان شیوع کرونا اگر چه برنامه‌های ستاد عتبات عالیات برای جمع آوری نذورات را تعطیل کردیم، اما مردم خود مراجعه می‌کردند و کمک‌های آنان به لحاظ کیفی حتی افزایش نیز یافته است.

جوینده بیان کرد: در حال حاضر ۱۴ هزار بافنده در ۲۶۰ کارگاه قالی بافی در استان مشغول به بافت فرش هستند که درآمد حاصل از آن صرف بازسازی عتبات عالیات می‌شود؛ همچنین مردم استان با وقفیات و اهدای باغ زرشک، پسته، عناب و... در بازسازی عتبات عالیات کمک می‌کنند.

انتهای پیام
captcha