تکمیل واکسیناسیون؛ راه خروج از پیک ششم کرونا
کد خبر: 4037209
تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۸

تکمیل واکسیناسیون؛ راه خروج از پیک ششم کرونا

رئیس دانشکده علوم پزشکی اسدآباد گفت: در پیک ششم افرادی که واکسیناسیون خود را تکمیل کرده‌اند، با حال عمومی خوب سیر بیماری را پشت سر می‌گذارند.

ایرج صالحی رئیس دانشکده علوم پزشکی اسدآبادبه گزارش ایکنا از همدان، به نقل از روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی اسدآباد ایرج صالحی، رئیس دانشکده علوم پزشکی اسدآباد اظهار کرد: در پیک ششم کرونا علی رغم ابتلای بیشتر افراد به سویه اُمیکرون، مصرف داروی کمتری را شاهد هستیم.

وی در مورد تجمع افراد در اماکن عمومی چون نانوایی‌ها، جلسات، دورهمی‌ها، برگزاری مراسم مختلف، فروشگاه‌ها و بازار هشدار داد و تصریح کرد: مقرر شده همکاران ما در بهداشت محیط در اسرع وقت تعداد بازرسی‌ها را افزایش داده و با متخلفان برخورد شود.

صالحی ادامه داد: افزایش میزان مراجعات و موارد مثبت مبتلایان به کرونا نشان می‌دهد که نباید ویروس اُمیکرون را ساده گرفت و فکر کرد که کرونای خفیف و یا سرماخوردگی است. بسیاری از علائم کرونای اُمیکرون مانند علائم سرماخوردگی بوده و این علائم بیشتر در قسمت فوقانی دستگاه تنفس شامل آبریزش بینی، سردرد و گلو درد دیده می‌شوند.

وی استفاده از ماسک، شستشوی گلو با محلول آب نمک و همچنین تکمیل ۳ دز واکسیناسیون کووید ۱۹ را نقش بی‌بدیل در پیشگیری از حال بحرانی بیماران مبتلا و نیاز به ICU دانست و گفت: 2 داروخانه شبانه روزی در سطح شهر اسدآباد در تمامی روزها و ساعات به بیماران خدمات دارویی ارائه می‌دهند و برنامه‌ریزی صورت گرفته و دپوی کافی دارو فعلا کمبود دارویی در شهرستان وجود ندارد.

رئیس دانشکده علوم پزشکی اسدآباد در پایان ضمن اعلام این موضوع که دعوت از واکسن نزده‌ها به صورت مستمر در دستور کار دانشکده است، بیان کرد: افرادی که واکسیناسیون خود را تکمیل کرده‌اند، با حال عمومی خوب سیر بیماری را پشت سر می‌گذارند و افرادی که یا واکسن نزده‌اند و یا ۳ دُز واکسن خود را دریافت نکرده‌اند، سیستم را دچار چالش و با حال عمومی بد و گاها نیاز به ICU این بیماری را تجربه می‌کنند.

صالحی در پایان گفت: امیدواریم با رعایت توصیه‌های بهداشتی و تکمیل واکسیناسیون و عبور از پیک ششم، با آرامش نسبی که محصول دقت نظر و تعامل مثال زدنی همشهریان است، به عید نوروز نزدیک شویم.

انتهای پیام
captcha