ضرورت حمایت مادی و عاطفی از خانواده زندانیان
کد خبر: 4037378
تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۴

ضرورت حمایت مادی و عاطفی از خانواده زندانیان

رئیس دادگستری رفسنجان با بیان اینکه در حال حاضر ۲۳۰خانوار تحت پوشش انجمن حمایت زندانیان شهرستان رفسنجان قرار دارند، افزود: خانواده زندانیان از نظر عاطفی و حمایت مادی شکننده‌ترین قشر جامعه هستند و همه در قبال خانواده زندانیان مسئول هستیم.

حجت‌الاسلام مهدی پورمحمدی رئیس دادگستری رفسنجان

به گزارش ایکنا از کرمان و به نقل از روابط عمومی دادگستری، حجت‌الاسلام مهدی پورمحمدی، رئیس دادگستری رفسنجان بیان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون زمینه آزادی ۳۶ زندانی با همت انجمن حمایت زندانیان این شهرستان و پیگیری دادگستری و دادستانی فراهم شده است.

حجت‌الاسلام پورمحمدی با بیان اینکه در حال حاضر ۲۳۰خانوار تحت پوشش انجمن حمایت زندانیان شهرستان رفسنجان قرار دارند، افزود: خانواده زندانیان از نظر عاطفی و حمایت مادی شکننده‌ترین قشر جامعه هستند و همه در قبال خانواده زندانیان مسئول هستیم و طی سال جاری ۸۵۰ بسته معیشتی به ارزش بالغ بر ۴ میلیارد و ۴۳۷ میلیون ریال در بین این خانواده‌ها توزیع شده است.

این مقام قضایی با بیان اینکه مردم رفسنجان مردم خیر و نجیبی هستند و این شهرستان طی سال‌ها شهر اول کشور در جهاد مدرسه‌سازی بوده است، اظهار کرد: رفسنجان نخستین شهری است که به همت خیرین اولین دستگاه ام.‌آر.آی کشور را خریداری کرد و اولین وقف برای امنیت کشور را دارد.

حجت‌الاسلام پورمحمدی با اشاره به اینکه ۸۰ درصد از موقوفات هلال‌احمر کشور در رفسنجان است، اظهاردشت: طی سال‌جاری برای حدود ۵۰ تا ۶۰ مددجو توسط واحد اشتغال و حرفه‌آموزی اداره زندان و با همکاری انجمن حمایت اشتغال‌زایی شده است و حدود ۱۵ نفر از همسران و دختران زندانیان نیازمند نیز معرفی به اشتغال شده‌اند.

وی از اهدای ۳۵۰ میلیون ریال کمک‌های نقدی و موردی به خانواده زندانیان نیازمند نیز اشاره کرد و افزود: در سال‌جاری ۵۰ مورد معرفی به بانک جهت دریافت وام نیز انجام شده است.

رئیس دادگستری رفسنجان با تأکید بر اینکه باید اولویت‌ها را در جامعه درک کنیم، ادامه داد: در رفسنجان با وجود ادارات بهزیستی، کمیته امداد و خیریه‌ها، دستگاه قضایی هم در قبال افراد وظیفه دارد و باید از احوال مردم باخبر باشیم.

حجت‌الاسلام پورمحمدی همچنین با اشاره به برگزاری جشن حمایت از خانواده‌های زندانیان نیازمند، تصریح کرد: مجموع واریزی‌نقدی و تعهدات‌ نقدی خیران در این جشن نیز دو میلیارد و ۳۳۰ میلیون ریال بوده است.

انتهای پیام
captcha