عبور از پیک ششم با افزایش تخت‌های بستری و سرعت در واکسیناسیون
کد خبر: 4037401
تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۳

عبور از پیک ششم با افزایش تخت‌های بستری و سرعت در واکسیناسیون

دبیر قرارگاه مرکزی مدیریت کرونا در دانشگاه‌های علوم پزشکی خراسان رضوی اظهار کرد: با توجه به اینکه در هفته‌های آینده پیش‌بینی می‌شود که تعداد بیماران بستری افزایش یابد، بالا بردن ظرفیت تخت‌های بستری در اولویت قرارگاه مدیریت بیماری کرونا قرار دارد.

عبور از پیک ششم با افزایش تخت‌های بستری و سرعت بخشیدن به واکسیناسیونبه گزارش ایکنا از خراسان‌رضوی و به نقل از وبدا، علی اصغر انجیدنی، دبیر قرارگاه مرکزی مدیریت کرونا در دانشگاه‌های علوم پزشکی خراسان رضوی با اشاره به اینکه در قرارگاه کرونا دانشگاه علوم پزشکی مشهد  پیگیری خاصی در خصوص تمهیداتی که همه کمیته‌ها برای امور پیش رو دارند، انجام می‌شود، گفت: در حال حاضر در اوج افزایش بیماران سرپایی در پیک ششم هستیم و به سمت افزایش بیماران بستری پیش می‌رویم، از همین رو دغدغه اصلی در خصوص افزایش ظرفیت تخت‌ها و مدیریت بهتر در خصوص تخت‌های بیمارستانی است.

وی ادامه داد: به‌ویژه در بحث کودکان مبتلا به کووید که در پیک ششم تعداد بیشتری از کودکان نیازمند بستری و خدمات درمانی ویژه هستند ؛ هماهنگی برای  افزایش ظرفیت بیمارستان اکبر و استفاده از ظرفیت بقیه بیمارستان‌ها برای کمک به خدمات رسانی به کودکان پیگیری می‌شود.

انجیدنی بیان کرد: همزمان در کمیته بهداشت بحث واکسیناسیون با جدیت پیگیری می‌شود و افزایش فعالیت مراکز منتخب کرونا و افزایش امکان انجام تست رپید و پی سی آر در مراکز و درمانگاه‌ها در دستور کار است تا بیشتر از ظرفیت درمانگاه‌های خصوصی استفاده شود و مردم کمتر منتظر خدمات تشخیصی و سرپایی باشند.

وی با بیان اینکه گسترش و توسعه خدمات بهداشتی و درمانی کمک می‌کند تا شرایط به شکل مطلوبی در بخش سرپایی مدیریت شود و واحدهای مختلف بهداشت می توانند خدمات مراقبتی و پیشگیری را به بهترین نحو به پیش ببرند، عنوان کرد: در کنار همه این امور کمیته مربوط به تحلیل و بررسی مرگ و میر فعال شده است که این کمیته‌ها در پیک ششم علل مرگ و میر خاص را بررسی می‌کنند و همه دانشگاه‌های استان در این موضوع دخیل هستند و تلاش می‌شود که همه بیماران پرخطر که احتمال بدحالی دارند، زودتر شناسایی شوند و خدمات دقیق‌تری را دریافت کنند.

دبیر قرارگاه مرکزی مدیریت کرونا در دانشگاه‌های علوم پزشکی خراسان رضوی افزود: مشابه این حالت را در بحث مادران باردار داریم که به عنوان مادر پر خطر محسوب می‌شوند و همه ارکان سیستم درمانی توجه بیشتری به این بیماران دارند تا با  تحلیل مرگ و میر به سمتی حرکت کنیم  که از مرگ‌های قابل اجتناب جلوگیری شود.

انجیدنی بیان کرد: در این راستا بیماران پرخطر و دارای بیماری زمینه‌ای موشکافانه‌تر بررسی می‌شوند و از آن طرف اگر مشکلی در حوزه خدمت رسانی مشاهده شد، کمیته نظارت و رسیدگی به شکایات فعال است و همه افراد می‌توانند با گرفتن شماره تلفن 191 و انتخاب گزینه 4 به کارشناسان کمیته نظارت متصل شده و در هر لحظه از شبانه روز می‌توانند شکایات خود را ثبت کنند.

دبیر قرارگاه مرکزی مدیریت کرونا در دانشگاه‌های علوم پزشکی خراسان رضوی ابراز کرد: در شیفت صبح و عصر بلافاصله گزارش به کارشناسان خواهد رسید و پیگیری فوری انجام و تلاش می‌شود با اقدامات لازم  از پیک ششم به سلامتی عبور کنیم.

انجیدنی عنوان کرد:  پیش‌بینی وجود دارد که تا دو هفته آینده بیماران بستری افزایش یابند بنابراین توصیه می‌شود عموم مردم پروتکل‌های بهداشتی را بهتر رعایت کنند  تا مشکلات کمتری به وجود آید به‌ویژه در افراد سالمند و دارای بیماری زمینه‌ای و کسانی که واکسن دریافت نکرده‌اند اومیکرون می‌تواند ریه را درگیر کند و بیماری از نوع شدید بروز کند.

انتهای پیام
captcha