چشم‌انداز زیارت عتبات عالیات وحدت جهان اسلام است
کد خبر: 4037594
تاریخ انتشار : ۰۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۰
استاندار لرستان:

چشم‌انداز زیارت عتبات عالیات وحدت جهان اسلام است

استاندار لرستان چشم‌انداز زیارت عتبات عالیات را وحدت جهان اسلام دانست و گفت: عتبات عالیات درگاه‌های وصل به بالاترین مرتبه کمال انسان است.

فرهاد زیویار، استاندار لرستانبه گزارش ایکنا از لرستان، فرهاد زیویار، استاندار لرستان، امروز، یکم اسفندماه در دیدار با اعضای ستاد بازسازی عتبات عالیات لرستان با ابراز رضایت از عملکرد مطلوب این ستاد در سطح استان، اظهار کرد: کار در ستاد بازسازی عتبات عالیات با نور و برکت ائمه اطهار(ع) همراه است.

وی با اشاره به اینکه عتبات عالیات به‌معنای درگاه‌‌های بلندمرتبه است، ادامه داد: شبهاتی که در خصوص عتبات عالیات که ذکر می‌شود یک نگاه متحجرانه است و با رویکرد دینی ما تطابق پیدا نمی‌کند.

زیویار عتبات عالیات را درگاه‌‌های وصل به بالاترین مرتبه دانست و با بیان اینکه دو میراث قرآن و عترت از نبی مکرم اسلام باقی مانده است، ادامه داد: قرآن یک کتاب است و اگر ناطق نداشته باشد روی زمین باقی می‌ماند و این کار از عهده هر کسی بر نمی‌آید.

استاندار لرستان با یادآوری اینکه در حرکت‌های نظام جمهوری اسلامی ایران مرز وجود ندارد، اضافه کرد: بسیاری از مفاهیم ارزشی و دینی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی معنای اصلی خود را پیدا کرد که نمونه آن تعریف واژه شهید و باب شهادت است بعد از انقلاب وجه دیگری پیدا کرد.

وی زیارت اماکن متبرکه و اربعین حسینی را ظرفیت فرهنگی بزرگی برای وحدت اسلامی دانست و گفت: اربعین حسینی و زیارت عتبات عالیات باید در چشم‌انداز بلندتر برای وحدت جهان اسلام در نظر گرفته شود.

زیویار گفت: چشم‌انداز دستگاه‌ها باید طوری باشد که در کنار وظایف خود با ستاد بازسازی عتبات و عالیات همکاری و تعامل کامل داشته باشند.

انتهای پیام
captcha