آزادسازی حریم رودخانه‌ها در فارس
کد خبر: 4037600
تاریخ انتشار : ۰۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۸

آزادسازی حریم رودخانه‌ها در فارس

رئیس کل دادگستری فارس از آزادسازی حریم رودخانه‌ها در این استان با توجه به اجرای قانون صیانت از حقوق عامه مردم خبر داد و گفت: ١١مجتمع تفریحی حاشیه رودخانه‌ها در استان فارس تا انتهای امسال تخریب می‌شوند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدکاظم موسوی، رئیس کل دادگستری فارسبه گزارش ایکنا از فارس، به نقل از روابط عمومی دادگستری فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدکاظم موسوی، رئیس کل دادگستری فارس امروز، اول اسفندماه گفت: در راستای اجرای قانون و صیانت از حقوق عامه 11 مجتمع تفریحی در حریم رودخانه‌ها که برخی متعلق به نهادها و سازمان‌های دولتی در استان فارس است تا انتهای امسال تخریب و حریم رودخانه‌ها آزاد می‌شوند.

وی با تأکید بر اراده دستگاه قضایی در اجرای احکام آزادسازی تصرفات غیر قانونی انجام شده از اراضی ملی و طبیعی و حریم رودخانه‌های استان فارس افزود: در هفته جاری طی جلسه‌ای با نهادهای متولی، موضوع آزادسازی حریم رودخانه‌ها در دستور کار است و تخریب مستحدثات 11  مجتمع تفریحی که برخی مربوط به نهاد ها و ادارات دولتی استان است در اولویت اجرا قرار دارد.

موسوی تصریح کرد: عمده تصرفات در حاشیه رودخانه‌ها مربوط به حوزه های قضایی شیراز و سپیدان است و در سایر حوزه‌های قضایی فارس در این خصوص اقدامات پیشگرانه مناسبی را انجام داده‌اند.

وی همچنین از رفع تصرف از 21 هکتار از اراضی حاشیه‌ای، بستر و حریم رودخانه‌ها در یک سال اخیر خبر داد و تصریح کرد: تاکنون 264 پرونده در این خصوص در دادگستری استان فارس منجر به صدور رأی شده است که همگی آراء به مرحله اجرا در آمده است.

رئیس کل دادگستری فارس تصریح کرد: عمده این رفع تصرفات به میزان 7 هکتار مربوط به شهرستان داراب و 5 هکتار مربوط به شهرستان شیراز بوده است.

موسوی یادآور شد: در راستای رسیدگی به پرونده‌های مطروحه در حوزه بستر و حریم رودخانه‌ها در یک سال اخیر  679 متهم به دستگاه قضایی معرفی شده‌اند که در فرایند دادرسی به اتهامات آنان رسیدگی و با مجازات‌های مناسب قانونی روبه‌رو شده‌اند.

انتهای پیام
captcha