موارد تفویض‌شده حوزه صنایع‌دستی به استان‌ها تشریح شد
کد خبر: 4037680
تاریخ انتشار : ۰۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۰
از سوی مدیرکل دفتر حمایت از تولید صنایع‌دستی؛

موارد تفویض‌شده حوزه صنایع‌دستی به استان‌ها تشریح شد

مدیرکل دفتر حمایت از تولید صنایع‌دستی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی موارد تفویض شده به استان‌ها در این حوزه را تشریح کرد.

به گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، فرهاد غلامعلی فلاح، مدیرکل دفتر حمایت از تولید صنایع‌دستی، اول اسفند، با اشاره به برگزاری همایش مدیران کل استان‌ها و اعلام تفویض اختیار از سوی مهندس ضرغامی به مدیران کل میراث‌فرهنگی ۳۱ استان کشور، گفت: با هدف تسهیل در ارائه خدمات به هنرمندان صنایع‌دستی در استان‌های مختلف با دستور و پیگیری مهندس ضرغامی، وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مواردی از سوی این وزارتخانه در حوزه صنایع‌دستی به ادارات کل استانی تفویض اختیار شد. 

مدیرکل دفتر حمایت از تولید صنایع‌دستی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی افزود: از جمله موارد تفویض‌شده به استان‌ها در حوزه صنایع‌دستی می‌توان به تسهیلات تبصره ۱۸، تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و تسهیلات مشاغل خانگی اشاره کرد.

وی اظهار کرد: به همین منظور اخیرا سامانه‌ای برای ارائه تسهیلات به صنعتگران و متقاضیان به آدرس my.mcth.ir طراحی شده است.

فلاح اضافه کرد: متقاضیان دریافت تسهیلات با مراجعه به این سامانه وارد کارتابلی که برای آن‌ها تعریف‌شده می‌شوند و می‌توانند نسبت به ثبت تسهیلات مورد نیاز خود اقدام کنند.

مدیرکل دفتر حمایت از تولید صنایع‌دستی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، ادامه داد: البته پیش‌تر نیز موارد مهمی در این حوزه به استان‌ها تفویض شده که می‌توان به پروانه تولید انفرادی و کارگاهی، پروانه تولید چندرشته‌ای متمرکز و غیرمتمرکز، مجوز تاسیس، مجوز مشاغل خانگی و صدور کارت شناسایی اشاره کرد.

فلاح افزود: تمام این موارد به استان‌ها تفویض شده و ما در ستاد وظیفه هماهنگی و نظارت بر حسن اجرای آ‌نها را داریم.

انتهای پیام
captcha