جانفشانی خلبان جنگنده از وقوع فاجعه جلوگیری کرد
کد خبر: 4037949
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۶
فرمانده پایگاه هوایی شهید فکوری تبریز:

جانفشانی خلبان جنگنده از وقوع فاجعه جلوگیری کرد

فرمانده پایگاه هوایی شهید فکوری تبریز گفت: خلبان جنگنده سقوط کرده با جانفشانی و هدایت هواپیما به منطقه خالی از سکنه، از وقوع فاجعه بزرگ جلوگیری کرد.

سقوط هواپیمای جنگی، تبریز، شهادت خلبانانبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، امیر سرتیپ دوم خلبان رضا یوسفی، فرمانده پایگاه هوایی شهید فکوری تبریز، امروز، دوم اسفندماه، در حاشیه امدادرسانی به جنگنده سقوط کرده و آواربرداری آن در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: خلبان جنگنده سقوط کرده با جانفشانی و هدایت هواپیما به منطقه خالی از سکنه، از وقوع فاجعه بزرگ جلوگیری کرد.

وی اظهار کرد: خلبانان ما برای آنکه آسیبی به منطقه نرسد و با توجه به اینکه منطقه سقوط، منطقه‌ای پرتراکم و پرجمعیت است، هواپیما را به نقطه‌ای خلوت هدایت کردند؛ در حالیکه می‌توانستند خودشان را نجات دهند اما جان خود را فدا کردند.

امیرخلبان یوسفی، افزود: به دلیل کم عرض بودن سالن ورزشی مدرسه محل سقوط، هواپیما به خارج از ورزشگاه و خیابان وارد شده و موجب جان باختن یکی از هموطنان نیز شد.

فرمانده پایگاه هوایی شهید فکوری تبریز، اظهار کرد: این سانحه در حین انجام ماموریت آموزشی که در منطقه در حال انجام بود، رخ داد و با توجه به اشکال فنی که در هواپیما به وجود آمده بود، خلبان نتوانست آن را به باند پرواز برساند.

انتهای پیام
captcha