اعلام پیش شرط‌‎های سفر به عتبات عالیات
کد خبر: 4038044
تاریخ انتشار : ۰۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۶
مدیر حج و زیارت خراسان‌جنوبی مطرح کرد:

اعلام پیش شرط‌‎های سفر به عتبات عالیات

مدیر حج و زیارت خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه ۳۶ دفتر زیارتی خراسان‌جنوبی ثبت‌نام زائران عتبات عالیات را انجام می‌دهند، گفت: مسافران باید حداقل‌های سفر را که شامل؛ داشتن کارت واکسن دارای QR کد و گواهی منفی آزمایش کرونا است را حداکثر ۷۲ ساعت قبل از پرواز ارائه کنند.

ابوالفضل نوفرستی، مدیر حج و زیارت خراسان‌جنوبی ابوالفضل نوفرستی، مدیر حج و زیارت خراسان‌جنوبی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی اظهار کرد: اکنون پیش ثبت‌نام برای برای سفر عتبات عالیات انجام می‌شود، اما برای ثبت‌نام شرایطی لازم است.

وی با بیان اینکه علاقمندان به پیش ثبت‌نام سفرهای نوروزی عتبات می‌توانند با مراجعه به آدرس اینترنتی سامانه ثبت‌نام عتبات عالیات https://atabatorg.haj.ir اقدام کنند، تصریح کرد: در خراسان‌جنوبی اکنون ۳۶ دفتر زیارتی در حال ثبت‌نام هستند.

مدیر حج و زیارت خراسان‌جنوبی با بیان اینکه افراد می‌توانند با مراجعه به دفاتر یا از طریق فضای مجازی اقدام بهد ثبت‌نام کنند، اظهار کرد: قیمت‌های سفر به عتبات عالیات تفاوت چندانی با قبل نداشته است اما ممکن است در ایام نوروز قیت هتل‌ها و محل اسکان افزایش یابد.

نوفرستی با بیان اینکه پس از پایان مهلت پیش ثبت‌نام عتبات، از بین متقاضیان قرعه‌کشی شده و اسامی پذیرفته‌شدگان اعلام خواهد شد، تصریح کرد: در ایام نوروز سفر عتبات یک هفته‌ای خواهد بود و شرایط را برای سفر به کربلای معلی با ظرفیت‌سازی مهیا خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه سفر زمینی به کربلا و نجف از ایام ماه شعبان آغاز خواهد شد و از این جهت هنوز هزینه‌های سفر زمینی به عتبات مشخص نشده است، اظهار کرد: تزریق حداقل 2 دز واکسن کرونا برای ورود به کشور عراق الزامی است و مسافران باید حداقل‌های سفر را که شامل؛ داشتن کارت واکسن دارای QR کد و گواهی منفی آزمایش کرونا است را حداکثر ۷۲ ساعت قبل از پرواز ارائه کنند.

انتهای پیام
captcha