35 درصد البرزی‌ها دُز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند
کد خبر: 4038063
تاریخ انتشار : ۰۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۷

35 درصد البرزی‌ها دُز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند

سخنگوی ستاد کرونای البرز با اشاره به وضعیت واکسیناسیون عمومی در البرز گفت: تا کنون حدود ۳۵ درصد از البرزی‌های واجد شرایط، دز سوم خود را دریافت کرده‌اند.

واکسن کرونا

مهرداد بابایی، سخنگوی ستاد کرونای البرز در گفت‌وگو با ایکنا از البرز با اشاره به آخرین وضعیت کرونا در البرز اظهار کرد: در حال حاضر البرز هم مثل سایر استان‌های کشور در وضعیت قرمز قرار دارد و در خصوص وضعیت شیوع در حالت حداکثری ابتلا قرار داریم.

وی افزود: انتظار می‌رود تا حدود دو هفته دیگر آمار مبتلایان از تعداد فعلی نه کمتر شود و نه بیشتر و بعد از آن در حالت خوشبینانه، سیر نزولی آغاز شود.

این مسئول توضیح داد: در حال حاضر حدود ۵۰۰ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های استان بستری هستند و روزانه حدود ۲۰۰۰ نفر هم به صورت سرپایی به مراکز درمانی و بهداشتی مراجعه می‌کنند.

بابایی تاکید کرد: از میان کسانی که به صورت حضوری به مراکز درمانی مراجعه می‌کنند، تست بین ۳۰ تا ۵۰ درصد آنها مثبت می‌شود.

سخنگوی ستاد کرونای البرز با اشاره به وضعیت واکسیناسیون عمومی در البرز گفت: تاکنون حدود ۳۵ درصد از البرزی‌های واجد شرایط، دز سوم خود را دریافت کرده‌اند.

وی تاکید کرد: همچنان تزریق واکسن و رعایت پروتکل‌های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک مناسب و حفظ فاصله اجتماعی بهترین راه برای پیشگیری از ابتلا به کرونا است.

این مسئول افزود: آمارها نشان می‌دهد اغلب مبتلایانی که کارشان به بستری در بیمارستان می‌کشد، یا واکسن نزده‌اند، یا روند واکسیناسیون خود را تکمیل نکرده‌اند.

انتهای پیام
captcha