ضرورت توجه به اطلس فقر هرمزگان برای حل مشکل مسکن محرومان
کد خبر: 4038393
تاریخ انتشار : ۰۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۴

ضرورت توجه به اطلس فقر هرمزگان برای حل مشکل مسکن محرومان

استاندار هرمزگان گفت: رفع محرومیت و فقر و ساخت مسکن محرومان بر اساس شاخص‌ها و توجه به اطلس فقر استان امری ضروری است.

جلسه هیئت امنای حساب 100 امام در هرمزگان

به گزارش ایکنا از هرمزگان، مهدی دوستی، استاندار هرمزگان، امروز، 4 اسفندماه، در جلسه هیئت‌امنای حساب 100 امام که با حضور نماینده ولی‌فقیه در استان، برگزار شد، اظهار کرد: تلاش حداکثری همه دستگاه‌های اجرایی باید برای رفع مشکل مسکن محرومان در سطح استان باشد. یکی از برنامه‌های اصلی و مهم دولت مسئله تولید و تأمین مسکن به خصوص برای اقشار محروم و کمتر برخوردار است.

وی افزود: فقر در نقاط مختلف استان هرمزگان وجود دارد و منحصر به یک یا دو منطقه و شهرستان نیست؛ از این رو طبقه‌بندی فقر مهم بوده و بر همین مبنا اطلس فقر استان تهیه شده است. تا پیش از این متأسفانه تقسیم‌بندی درستی در خصوص فقر استان وجود نداشت اما باید توجه داشت که اکنون در چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی این انقلاب در اوج پختگی و بلوغ خود قرار دارد و نباید بر اساس احساسات در خصوص فقر و رفع آن تصمیم‌گیری کرد.

استاندار هرمزگان تصریح کرد: آنچه مورد تأکید است رفع محرومیت و فقر و ساخت مسکن محرومان بر اساس شاخص‌ها و توجه به اطلس فقر استان است؛ از این رو باید افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) و بهزیستی و افراد ناتوان و کمتر برخوردار را شناسایی کرده و در راستای حل مشکلاتشان گام برداریم.

دوستی عنوان کرد: باید به دنبال حل اساسی مشکل باشیم و منطقه به منطقه افراد را شناسایی و به صورت یکجا مشکلات افراد شناسایی شده و تحت پوشش را حل کنیم تا مردم احساس کنند کار انجام شده است.  برای این کار نباید منتظر ثبت‌نام افراد ماند و گروهی از کارشناسان امر شناسایی مناطق نیازمند را انجام دهند و سپس برای انجام کار برنامه‌ریزی شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: دستگاه‌های مرتبط با رفع فقر و محرومیت‌زدایی مانند کمیته امداد امام خمینی(ره)، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره)، بنیاد مستضعفان و بهزیستی نیز باید پای‌کار باشند و در این زمینه کمک کنند مشکل مسکن محرومان مرتفع شود.

یادآور می‌شود؛  حساب 100 امام در سال 1358 و به دستور رهبر کبیر انقلاب و با هدف تهیه مسکن برای اقشار ضعیف جامعه با جذب اعتبار از سوی خیرین و جلب مشارکت مردم افتتاح شد.

انتهای پیام
captcha