علت ترک امر به معروف و نهی از منکر بررسی شود
کد خبر: 4038470
تاریخ انتشار : ۰۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۹
آیت‌الله صدیقی تأکید کرد:

علت ترک امر به معروف و نهی از منکر بررسی شود

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور با بیان اینکه با وجود تلاش‌هایی که در زمینه امر به معروف و نهی از منکر انجام شده اما خروجی خاصی را شاهد نیستیم، گفت: یکی از وظایف قانونی ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشف علل ترک امر به معروف و نهی از منکر است که متأسفانه روی این موضوع کار نشده است.

آیت‌الله کاظم صدیقی، رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشوربه گزارش ایکنا از قم، آیت‌الله کاظم صدیقی، رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور در نشست تودیع و معارفه دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان قم که  امروز  چهارم اسفندماه در سالن محراب حرم مطهر بانوی کرامت برگزار شد، با بیان اینکه انقلاب اسلامی عنایت خداوند بود و پرچم به دست نائب امام قرار گرفت، اظهار کرد: انقلاب یک معجزه الهی بود و خداوند یک امر ناممکن را ممکن کرد و در این فرصت غدیر احیا شد.

وی با بیان اینکه معروف‌هایی که با وقوع انقلاب در عالم احیا شد و منکرهایی که به واسطه انقلاب از بین رفته یا کمرنگ شده برای ما قابل شماره نیست، افزود: برخی از روی ناآگاهی و یا غرض به خاطر برخی وقایع جزئی که در کشور اتفاق می افتد می‌گویند سکولاریسم بهتر است و آثار و برکات انقلاب را نادیده می‌گیرند.

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور با بیان اینکه خدا خودش آمر به معروف و ناهی از منکر است، گفت: خدا وقتی پیامبر خود را معرفی‌ می‌کند او را آمر به معروف و ناهی از منکر معرفی می‌کند، خدا نماز را آمر به معروف و ناهی از منکر معرفی می‌کند؛ بنابراین امر به معروف و نهی از منکر یک مسأله عقلی، الهی و نبوتی است و برای رفع مشکلات مردم کاملا ضروری است.

وی با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر خیر محض است، افزود: امر به معروف و نهی از منکر کار ذاتی حوزه های علمیه است و قبل از آنکه امر به معروف و نهی از منکر قانون شود علما در صحنه بودند و امر به معروف و نهی از منکر می‌کردند و بعد از اینکه این دو واجب الهی تبدیل به قانون شد توقع ما از قم این است که این شهر مدینه فاضله و کانون امر به معروف و نهی از منکر باشد تا برای استان‌های دیگر الگو و نمونه باشد.

صدیقی با بیان اینکه با وجود تلاش‌هایی که در زمینه امر به معروف و نهی از منکر انجام شده اما خروجی خاصی را شاهد نیستیم، گفت: یکی از وظایف قانونی ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشف علل ترک امر به معروف و نهی از منکر است که متأسفانه روی این موضوع کار نشده است.

وی با بیان اینکه مردم ما انقلابی هستند و این را در عرصه‌های مختلف نشان داده‌اند، گفت: باید علت‌های اینکه مردم با وجود انقلابی بودن نسبت به امر به معروف و نهی از منکر احساس مسئولیت نمی‌کنند کشف شود و از جامعه ارزیابی واقعی داشته باشیم.

ترویج سکولاریسم در کشور؛ یکی از مشکلات اساسی در راه امر به معروف و نهی از منکر 

امام جمعه موقت تهران یکی از مشکلات اساسی در راه امر به معروف و نهی از منکر را ترویج سکولاریسم در کشور دانست و گفت: همانطور که اقامه حکومت الهی معروف ترین معروف است جدایی دین از حکومت هم از منکرترین منکرات است و دشمن روی این موضوع تلاش حساب شده‌ای دارد و باید ما نیز برای خنثی‌سازی تلاش دشمن برنامه ریزی داشته باشیم.

وی ضمن تقدیر از اقدامات انجام شده توسط حجت‌الاسلام والمسلمین آشتیانی تأکید کرد: توقع این است که با آمدن نیروهای تازه نفس در قم شاهد پیشرفت باشیم و اهداف ترسیم و زمان بندی برای رسیدن به اهداف تعیین شده انجام شود و کارهای انجام شده به دقت رصد شود که با چه تدبیری می خواهیم به اهداف برسیم.

انتهای پیام
captcha