کاهش مراجعات به مراکز بهداشتی و درمانی خوزستان نسبت به هفته گذشته
کد خبر: 4038935
تاریخ انتشار : ۰۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۸

کاهش مراجعات به مراکز بهداشتی و درمانی خوزستان نسبت به هفته گذشته

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز از کاهش مراجعات به مراکز بهداشتی و درمانی نسبت به هفته‌های قبل به ویژه هفته گذشته در استان خوزستان خبر داد.

کاهش مراجعات به مراکز بهداشتی و درمانی خوزستان نسبت به هفته گذشته (آماده)به گزارش ایکنا از خوزستان، محمدحسین سرمست، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در نشست ستاد استانی مدیریت کرونا که امروز ۷ اسفند در استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: گرچه میزان مراجعات به مراکز بهداشتی و درمانی هنوز به وضعیت عادی برنگشته و در شبانه‌روز حجم زیادی از افراد به این مراکز مراجعه می‌کنند، اما میزان مراجعات نسبت به هفته‌های قبل به ویژه هفته گذشته کاهش یافته است.

وی افزود: در شبانه‌روز گذشته ۵ هزار و ۵۰۰ نفر به مراکز بهداشتی و درمانی مراجعه کردند؛ البته در هفته گذشته تا ۱۱ هزار مراجعه‌کننده در شبانه‌روز داشتیم.

سرمست با اشاره به شناسایی ۹۵۸ بیمار در شبانه‌روز گذشته بیان کرد: در حال حاضر ۷۱۲ بیمار در بیمارستان‌های خوزستان بستری هستند که ۴۷۱ نفر از این تعداد در بخش‌های عادی و ۲۴۱ نفر در بخش‌های ویژه بستری‌اند.  

وی گفت: قبل از پیک بیماری به طور متوسط ۱۵ بیمار اینتوبه داشتیم اما اکنون ۵۷ بیمار اینتوبه داریم که این تعداد، چهار برابر قبل از پیک هستند. با توجه به اینکه کاهش تعداد بستری‌ها در ICUها و کاهش تعداد بیماران اینتوبه زمان می‌برد، کاهش چشمگیری در این زمینه نداشته‌ایم.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز افزود: در هفته گذشته تا ۱۴ فوتی در یک روز داشتیم، اما در شبانه‌روز گذشته هفت مورد فوتی داشتیم.

وی در خصوص وضعیت واکسیناسیون کرونا نیز گفت: پوشش نوبت اول واکسیناسیون در افراد بالای ۱۲ سال ۸۴.۹ درصد و نوبت دوم ۷۲.۵ درصد و پوشش نوبت سوم واکسیناسیون در افراد بالای ۱۸ سال حدود ۳۰ درصد بوده است.

سرمست بیان کرد: امیدواریم با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و افزایش پوشش واکسیناسیون، میزان مراجعه‌کنندگان، بیماران و فوتی‌ها کاهش یابد و مردم به زندگی عادی برگردند.

انتهای پیام
captcha