رفع تصرف بیش از ۵۹۳ هکتار از اراضی ملی و منابع طبیعی در کردستان
کد خبر: 4039095
تاریخ انتشار : ۰۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۴

رفع تصرف بیش از ۵۹۳ هکتار از اراضی ملی و منابع طبیعی در کردستان

رئیس کل دادگستری استان کردستان از رفع تصرف بیش از ۵۹۳ هکتار اراضی ملی و منابع طبیعی در استان کردستان طی ۹ ماه ابتدای سال جاری خبر داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسین حسینی، رئیس کل دادگستری استان کردستان

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسین حسینی، رئیس کل دادگستری استان کردستان در گفت‌و‌گو با ایکنا از کردستان، اظهار کرد: در راستای صیانت از بیت‌المال، بیش از 593 هکتار اراضی ملی و منابع طبیعی در استان کردستان به ارزش بیش از 131 میلیارد تومان توسط دستگاه قضایی استان کردستان رفع تصرف شد.

وی افزود: در اجرای سیاست‌های دستگاه قضایی در امر حفاظت از بیت‌المال و اراضی ملی و دولتی و با ورود جدی و مستمر دادستانی مرکز استان کردستان، ظرف 9 ماه اخیر این اراضی رفع تصرف شده و به بیت المال بازگشت.

رئیس کل دادگستری استان کردستان بیان کرد: ارزش تقریبی اراضی رفع تصرف شده بیش از 131 میلیارد تومان برآورد می‌شود که در این راستا برای سه هزار و 245 نفر پرونده قضایی تشکیل شده است.

وی ادامه داد: در راستای رفع تصرف از این اراضی بیش از 448 مورد قلع و قمع صورت گرفت و با وصول گزارشات مردمی و حضور عوامل یگان حفاظت منابع طبیعی و نیروی انتظامی رفع تصرف و به بیت‌المال بازگشت .

حجت‌الاسلام حسینی با اشاره به تشکیل 2 هزار و 222 مورد پرونده منتهی به صدور حکم برای متصرفان و زمین خواران در محاکم قضایی استان در مدت زمان یادشده، یادآور شد: دادگستری استان کردستان در راستای حفظ حقوق بیت‌المال با پدیده زمین خواری در استان با قاطعیت برخورد کرده و لازم است تمامی دستگاه‌های متولی ضمن انجام وظایف قانونی با همکاری دستگاه قضایی از بروز این موارد پیشگیری کنند.

انتهای پیام
captcha