امیکرون همچنان در کمین ساده‌انگاری‌هاست
کد خبر: 4039464
تاریخ انتشار : ۰۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۷

امیکرون همچنان در کمین ساده‌انگاری‌هاست

مشاور عالی سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز هشدار داد: برخی افراد در جامعه، همچنان اومیکرون را ساده فرض کرده و این سویه جدید را دست کم می‌گیرند.

محمود نجابت، مشاور عالی سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شیراز به گزارش ایکنا از فارس، محمود نجابت، مشاور عالی سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شیراز امروز، 9 اسفندماه در نشست ستاد مدیریت بیماری کووید ۱۹ در دانشگاه ضمن تبریک به مناسبت عید سعید مبعث گفت: تزریق به موقع واکسن، تکمیل دُزهای واکسن کرونا، پرهیز از حضور در تجمعات، تهویه مناسب هوا، استفاده صحیح از ماسک و رعایت فاصله فیزیکی با دیگران، همچنان تنها راه برون رفت و نجات از این بحران است.

وی با بیان اینکه برخی افراد در جامعه، همچنان اومیکرون را ساده فرض کرده و این سویه جدید را دست کم می‌گیرند، افزود: باید در این بحران، مراقبت از سالمندان و کودکان، گروه‌های پُر خطر و دارای بیماری زمینه‌ای فراموش نشود.

نجابت با اشاره به ضرورت مشارکت عمومی در تامین سلامت جامعه و با توجه به نزدیک بودن ایام نوروز، از خانواده‌ها خواست تا با جدی گرفتن توصیه‌های بهداشتی در این بحران، هر چه سریعتر نسبت به دریافت واکسن خود و فرزندانشان اقدام کنند.

مشاورعالی سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شیراز اضافه کرد: با دریافت سه دُز واکسن و رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی، می‌توان آسیب‌های ناشی از این بیماری را به کمترین میزان ممکن کاهش داد.

وی ضمن بررسی نمودارهای مربوط به جان‌باختگان کووید۱۹ در استان و کشور و پیگیری آمار نمونه‌های انجام شده آزمایش کرونا طی روز گذشته تاکنون در فارس؛ به ارزیابی آمار ابتلا در مناطق مختلف استان، وضعیت سلامت افراد بستری در بخش‌های عادی و ویژه کووید، آمارهای بهبودی بیماران، روند خدمت‌رسانی به مبتلایان و موارد مشکوک در مراکز درمانی، بررسی گزارش وضعیت کووید۱۹ در جهان و ایران پرداخت.

دیگر معاونان و مدیران ارشد دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در این نشست ضمن اعلام آمار انجام واکسیناسیون طی روز گذشته در استان، گزارشی از آخرین اقدامات هر کارگروه در زمینه مدیریت بیماری کووید۱۹، وضعیت تخت‌های بستری در بیمارستان‌های استان، شیوه خدمت‌رسانی به مبتلایان و مراجعان در بیمارستان‌های شیراز و شهرستان ها و پیگیری‌های انجام شده در خصوص مصوبه‌های پیشین مرتبط با زیرمجموعه خود ارائه کردند.

انتهای پیام
captcha