فعالیت 70 مدرسه قرآنی در حوزه‌های علمیه
کد خبر: 4041153
تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۳
معاون تهذیب حوزه‌های علمیه کشور بیان کرد:

فعالیت 70 مدرسه قرآنی در حوزه‌های علمیه

معاون تهذیب حوزه‌های علمیه کشور با بیان اینکه تلاش می کنیم تا تمام مدارس علمیه کشور، قرآنی شوند، گفت: هم‌اکنون از 520 مدرسه علمیه در سراسر کشور، 70 حوزه دارای مدرسه قرآنی هستند.

محمد عالم زاده نوری به گزارش ایکنا، به نقل از مرکز خبر حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد عالم‌زاده‌ نوری 16 اسفند در آیین معمم شدن ۲۲ نفر از طلاب مدرسه علمیه آل بیت (ع) که با حضور دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه کشور و رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، برگزار شد، اظهار کرد: روایت داریم افرادی که قرآن را آنگونه که شایسته‌است تلاوت می‌کنند، اسلام را به درستی درک کرده‌اند.

وی عنوان کرد: نباید تنها به حفظ و تلاوت قرآن بسنده کرد، بلکه باید تدبر و تفکر مفاهیم قرآن نیز مورد توجه باشد.

معاون تهذیب حوزه‌های علمیه کشور ابراز کرد: از مجموع ۵۲۰ مدرسه علمیه زیر مجموعه مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه، ۷۰ مدرسه در قالب مدرسه قرآنی مشغول فعالیت هستند که با قرآنی شدن این مدرسه، تعداد مدارس قرآنی به ۷۱ خواهد رسید.

حجت‌الاسلام والمسلمین عالم‌زاده نوری با بیان اینکه علاقه‌مند هستیم تا تمام مدارس ما قرآنی باشد، بیان کرد: مدارس قرآنی، مدارسی هستند که علاوه بر دروس رسمی حوزه‌های علمیه، فعالیت‌های قرآنی نیز در آن مورد تاکید ویژه‌ای قرار دارد.

وی، با ذکر این نکته که برخی از طلاب پس از ۶ سال، تمام قرآن و برخی دیگر بخشی از قرآن را حفظ می‌کنند، یادآوری کرد: هزار و ۵۰۰ طلبه در حوزه‌های علمیه سراسر کشور، به عنوان حافظ قرآن در حال تحصیل هستند که ۳۹۰ نفر از این افراد حافظ کل قرآن هستند.

معاون تهذیب حوزه‌های علمیه کشور، تصریح کرد: حفظ قرآن کریم به هیچ عنوان به تنهایی موضوعیت ندارد، اما برای انس با قرآن، بهترین راه محسوب می‌شود، چراکه حافظان قرآن، فرصت و مجال بیشتری برای صمیمی‌تر شدن با قرآن دارند که همین هم باعث افزایش برکت و نورانیت خواهد شد.

عالم‌زاده نوری بیان کرد: ملاک تاسیس مدارس قرآنی، تنها درخواست مدیران مدارس نیست، بلکه باید استانداردهایی را دارا باشندکه این استانداردها توسط کارشناسان مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه کشور پس از اعزام به منطقه مورد بررسی و ارزیابی قرار می‌گیرد و در صورت رسیدن به حد نصاب لازم، مجوز قرآنی شدن مدرسه علمیه صادر خواهد شد.

وی افزود: یکی از ملاک‌های صدور مجوز مدرسه قرآنی این است که مدرسه متقاضی باید جزو رتبه‌های بالا میان مدارس علمیه استان باشد.

معاون تهذیب حوزه‌های علمیه کشور، با ذکر این نکته که معاونت تهذیب در تلاش برای توسعه کمی و کیفی مدارس علمیه است، ابراز کرد: در تلاش هستیم تا ان‌شاءالله تمام مدارس علمیه کشور، قرآنی شوند.

انتهای پیام
captcha