جایگاه ویژه نماز در ادیان
کد خبر: 4041789
تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۷
امام جمعه نگین شهر بیان کرد:

جایگاه ویژه نماز در ادیان

امام جمعه نگین شهر در مراسم اختتامیه جشنواره فرهنگی، هنری استانی نماز گفت: نماز نه‌ تنها در اسلام بلکه در تمام ادیان، از جایگاه و اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

حجت الاسلام بابا محمدی امام جمعه نگین شهر

به گزارش ایکنا از گلستان، حجت‌الاسلام شهاب الدین بابا محمدی، امام جمعه نگین شهر در مراسم اختتامیه جشنواره فرهنگی، هنری استانی نماز که با حضور مدیر ستاد اقامه نماز، مدیرکل، معاونین اداره کل فرهنگ ارشاد اسلامی، ائمه جمعه تشیع و تسنن، ۱۸ اسفند در مسجد جامع نگین شهر برگزار شد، گفت: نماز نه‌ تنها در اسلام بلکه در تمام ادیان، از جایگاه و اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

امام جمعه نگین شهر با بیان اینکه نماز عبادتی‌ است که تعداد بسیاری از آیات و روایات را به خود اختصاص داده و در قرآن، یکی از مهم‌ترین صفات انسان‌های شایسته، اقامۀ نماز برشمرده شده است، گفت: نماز در کاهش آسیب‌های و ایجاد زندگی سالم موثر است و جامعه را در مسیر مناسب قرار می‌دهد.

حجت‌الاسلام بابامحمدی، نماز را اولین واژه و از ارکان اساسی دین مبین اسلام عنوان کرد و گفت: همه ما به عنوان یک انسان مکلف و به عنوان کسی که در فرهنگ سازی جامعه نقش داریم، باید تلاش کنیم متناسب با خودمان در امر مقدس نماز پیشتاز باشیم.

امام جمعه نگین شهر افزود: اولین قدم در جامعه هدف این است که جامعه را نمازخوان کنیم و خودمان باید پیشتاز باشیم و وقت نماز در برنامه‌ها لحاظ شود.

وی به ظرفیت هنرمندان به عنوان قشر تاثیرگذار جامعه اشاره و بیان کرد: هنرمندان چهره‌های تاثیرگذار جامعه هستند، لذا باید تلاش کنند در بخش تئاتر، موسیقی و فیلم نیز مسئله نماز را جلوه گر باشند.

گفتنی است، بیش از ۷۷۰ اثر به دبیرخانه این جشنواره استانی ارسال شده است.

انتهای پیام
captcha