تزریق بیش از یک میلیون دُز واکسن در کهگیلویه‌وبویراحمد
کد خبر: 4043030
تاریخ انتشار : ۲۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۰

تزریق بیش از یک میلیون دُز واکسن در کهگیلویه‌وبویراحمد

مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه‌وبویراحمد گفت: یک میلیون و ۲۴۱ هزار و ۸۰۴ دُز واکسن کرونا در استان تزریق شد.

 واکسن کرونا

به گزارش ایکنا از کهگیلویه‌وبویراحمد، علیرضا عوض‌پور، مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه‌وبویراحمد عصر روز گذشته، 23 اسفندماه در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: تاکنون یک میلیون و ۴۷۱ هزار و ۶۵۸ واکسن تحویل دانشگاه علوم پزشکی یاسوج شده است.

وی تصریح کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته یک هزار و ۴۱۴ نفر واکسن تزریق کردند که ۲۰۱ نفر دُز اول، ۴۹۳ نفر دُز دوم و ۷۱۳ نفر دُز سوم را تزریق کردند، ضمن اینکه ۷ نفر دُز یادآور دریافت کردند.

مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های دانشگاه علوم پزشکی یاسوج بیان کرد: ۵۴۵ هزار و ۲۷ نفر در اول، ۴۸۴ هزار و ۲۱۸ نفر دُز دوم و ۲۱۰ هزار و ۸۸۷ دُز سوم کرونا را دریافت کردند، دُز یادآور هم به یک هزار و ۶۷۲ نفر تزریق شد.

عوض‌پور با بیان اینکه تاکنون یک میلیون و ۲۴۱ هزار و ۸۰۴ دُز واکسن در استان تزریق شده، ابراز کرد: ۸۴.۴ درصد واکسن تحویلی به استان تزریق شد.موجودی واکسن بدون پرت استان ۲۲۹ هزار و ۸۵۴ دُز است.

وی از شهروندان درخواست کرد، ضمن رعایت کامل محدودیت‌ها و پروتکل‌های بهداشتی در جهت مقابله با ویروس منحوس بیماری کرونا، پرسنل بهداشت و درمان را در این ایام سخت مددکار باشند تا از فشار کاری آنها کاسته شود.

مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های دانشگاه علوم پزشکی یاسوج یادآور شد: علت افزایش میزان بستری‌ها تأخیر در مراجعه بیماران به مراکز درمانی است، هم‌استانی‌ها باید در صورت مشاهده هر گونه علائم شبیه به سرماخوردگی به مراکز درمانی مراجعه کنند.

انتهای پیام
captcha