صدور مجوز خانه‌های قرآن و عترت ساده‌تر شود
کد خبر: 4043706
تاریخ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۸:۱۸
بررسی وضعیت خانه‌های قرآنی استان مرکزی/ ۱

صدور مجوز خانه‌های قرآن و عترت ساده‌تر شود

مدیر خانه قرآن «شهید علی‌اکبر صالحی» روستای مرزیجران از توابع شهرستان اراک با بیان اینکه اخذ مجوز برای احداث خانه قرآنی بسیار سخت است اما مجوز برای تأسیس سالن ورزشی در اسرع وقت صادر می‌شود، گفت: مجوز خانه‌های قرآن و عترت به راحتی صادر نمی‌شود که توجه مسئولان را می‌طلبد.

لیلا صالحی مرزیجرانی، مدیر خانه قرآنی شهید علی اکبر صالحی مرزیجران

لیلا صالحی‌مرزیجرانی، مدیر خانه قرآن و عترت «شهید علی‌اکبر صالحی» روستای مرزیجران از توابع شهرستان اراک، در گفت‌و‌گو با ایکنای مرکزی، با اشاره به فعالیت 10 ساله خود در حوزه قرآن، اظهار کرد: با وجود اینکه بیش از هشت سال از عمر فعالیت قرآنی‌ام می‌گذشت زمانی که برای اخذ مجوز تأسیس خانه قرآن و عترت اقدام کردم این روند به سختی پیش رفت و اکنون نیز تمدید این مجوز با مشکلاتی همراه است.

وی با بیان اینکه اعتبارات خانه قرآنی شهید علی‌اکبر صالحی با هزینه شخصی تأمین می‌شود، اظهار کرد: با توجه به اینکه حافظ 9 جزء قرآن هستم با شرکت در مسابقات قرآن همچون مسابقات شرکت نفت و کمک همسرم اعتبارات این مرکز را تأمین کردم.

صالحی ادامه داد: روستای مرزیجران دارای 8 هزار نفر جمعیت است و برای سهولت کار هم در منزل و هم در حسینیه فعالیت دارم. قریب به 80 قرآن‌آموز بالای 9 سال در رشته‌های ترجمه و مفاهیم، روخوانی و روان‌خوانی، فصیح‌خوانی در سطوح مختلف مشغول به آموزش هستند.

وی با اشاره به اینکه تمام خدمات قرآنی به صورت رایگان در اختیار قرآن‌آموزان قرار می‌گیرد، اضافه کرد: در کنار فعالیت قرآنی از هنر خیاطی نیز بهره‌مند هستم و در روستا اعلام کرده‌ام اگر قرآن‌آموزی فردی را به جلسات و کلاس‌های آموزشی ترغیب کند چادری رایگان برای او آماده می‌شود. از چرخ خیاطی برای خدمت به قرآن استفاده می‌کنم و خوشبختانه آثار خوبی نیز داشته است.

صالحی افزود: تمام هزینه‌های این مرکز شخصی تأمین می‌شود و اداره کل تبلیغات اسلامی در 2 سال اخیر حتی یک جلد قرآن نیز به من اعطا نکرده است. حتی رحل در مرکز قرآنی ما وجود ندارد تا بانوان استفاده کنند. می‌گویند از خیرین استفاده کنیم که با شرایط اقتصادی روستا این کار تقریباً غیرممکن یا سخت است.

وی بیان کرد: اخذ مجوز برای احداث خانه قرآنی بسیار سخت است، همزمان با بنده چند نفر از اهالی برای دریافت مجوز سالن ورزشی و غیره اقدام کردند که در اسرع وقت مجوزها صادر شد، اما مجوز خانه قرآنی به راحتی صادر نمی‌شود. مدیران خانه قرآنی انتظار زیادی ندارند و به اعطای چند قرآن و رحل قانع هستند که این حمایت‌های حداقلی نیز صورت نمی‌شود.

فاطمه صالحی مرزیجرانی، مدیر خانه قرآنی «ثامن‌الائمه(ع)» روستای مرزیجران، نیز در خصوص فعالیت خود در این روستا گفت: 5 ماهی است که مجوز خود را برای آموزش خردسالان 4 تا 6 سال اخذ کردم. با توجه به اینکه کار خود را به تازگی آغاز کرده‌ام نیاز به حمایت بیشتری دارم.

صالحی ادامه داد: خانه قرآنی «ثامن‌الائمه(ع)» تجهیزات کافی ندارد و برای ادامه کار نیاز است امکاناتی در اختیار این مرکز قرار گیرد.

انتهای پیام
captcha