سال 1401؛ سال توجه به مطالبات فرهنگی و اجتماعی
کد خبر: 4044469
تاریخ انتشار : ۰۱ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۵

سال 1401؛ سال توجه به مطالبات فرهنگی و اجتماعی

استاندار مرکزی در پیام تبریک نوروزی گفت: با همگرایی و هم‌افزایی بیشتر در سال ۱۴۰۱ چند مقوله در استان مرکزی مورد توجه خواهد بود، اول شتاب محسوس در اجرا و اتمام پروژه‌‌ها و طرح‌های نیمه‌تمام و دوم کاهش مجوزهای کاغذی و حذف امضاهای طلایی و تسریع در استقرار دولت الکترونیک و سوم توجه به مطالبات عمومی در عرصه فرهنگ عمومی و اجتماعی.

فرزاد مخلص الائمه، استاندار مرکزی

به گزاش ایکنا از استان مرکزی، فرزاد مخلص‌الائمه، استاندار مرکزی به‌مناسبت فرارسیدن سال نو و آغاز قرن جدید هجری شمسی پیام تبریک صادر کرد. متن پیام به این شرح است:

«بسم‌الله الرحمن الرحیم

امسال بهار طبیعت با بهار قرآن و معنویت همراه است، بهاری که آغاز آن در ماه با شرافت شعبان‌المعظم و در ادامه آن ماه پرفضیلت رمضان است و این امید در دل جوانه میزند که ان‌شاءالله رویش‌های معنوی در کنار رویش‌های مادی، ذخیره‌ای برای ملت ایران و آینده استان باشد.

سال 1400 با وجود فراز و نشیب‌های بسیار با عزم و اراده مردم شریف ایران، مسئولان نظام مقدس جمهوری اسلامی و در رأس آن رهبری مدبرانه و حکیمانه مقام معظم رهبری با کارنامه قابل قبولی به پایان رسید.

ملت غیور و همیشه در صحنه کشورمان با حضور در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری یک بار دیگر پشتیبانی و حمایت خود از آرمان‌های نظام اسلامی را اعلام و نقشه‌های شوم دشمنان  قسم خورده را نقش برآب کردند.

با روی کار آمدن دولت مردمی و تغییر رویکرد مدیریتی کشور اتفاقات خوب و ارزشمندی در زمینه‌های مختلف از جمله مدیریت بحران بیماری کرونا، توسعه صادرات غیر نفتی، تصحیح دیپلماسی خارجی و بهبود رویکردهای فرهنگی رقم خورد که آثار آن در ایجاد رضایت‌مندی نسبی و همچنین تقویت امید به آینده قابل مشاهده است.

ان‌شاء‌الله با استمرار این چرخه‌ تحول در سال جدید مردم طعم شیرین خدمت صادقانه و مدیریت جهادی و انقلابی را بیش از پیش خواهند چشید.

در سال ۱۴۰۰ در استان مرکزی نیز با همدلی، هم‌افزایی و همراهی مردم و مسئولان در همه اجزای استان شاهد بهبود شاخص‌ها در حوزه‌های مختلف بودیم که تحقق صادرات بالغ بر یک میلیارد و 200 میلیون دلاری که در تاریخ استان مرکزی در سال‌های اخیر برای اولین بار رقم خورده است، کاهش بیش از 50 درصدی کارگران دارای حقوق معوق، تداوم نرخ تک رقمی بیکاری، کسب رتبه اول محیط کسب و کار و حل و فصل برخی از موانع و موضوعات بحرانی در شرکت‌های بزرگ  استان از جمله این توفیقات بود که امیدواریم در سال آینده نیز شاهد تداوم این موفقیت‌ها باشیم.

دولت سیزدهم تمرکز خود را در سال ۱۴۰۰ برای مقابله و مدیریت بیماری منحوس کرونا قرار داد و با اجرای طرح واکسیناسیون عمومی به فضل الهی توفیقات ارزشمندی به دست آمد و نقطه اوج ششم این بیماری به طور نسبی با  تلفات جانی و خسارات مادی به مراتب کمتری نسبت به ادوار قبل در استان و کشور پشت سر گذاشته شد که جا دارد از همکاری خوب مردم و تلاش‌ها و زحمات مدافعان سلامت و جوانان دانشمندِ عرصه تولید واکسن، تشکر و قدردانی شود.

در سال جاری نیز ضمن توجه ویژه به ریشه‌کن ساختن این بیماری، تمرکز دولت بر تحقق رشد اقتصادی و حمایت از تولید داخلی است که استان مرکزی با بهره‌گیری از  ظرفیت‌های بالای خود در بخش‌های مختلف فرهنگی، اقتصادی، کشاورزی، تجارت و خدمات و علم و فناوری می‌تواند در لبیک‌گویی به ندای رهبر فرزانه انقلاب در امر پیشرفت و تعالی اقتصادی و فرهنگی کشور و تحقق فرمان سال 1401 پیشتاز باشد و مدیریت ارشد استان هم از هیچ حمایتی در این راستا دریغ نخواهد کرد.

بر همین مبنا با همگرایی و هم‌افزایی بیشتر در سال ۱۴۰۱ چند مقوله در استان مرکزی مورد توجه خواهد بود، اول شتاب محسوس در اجرا و اتمام پروژه‌‌ها و طرح‌های نیمه‌تمام و دوم کاهش مجوزهای کاغذی و حذف امضاهای طلایی و تسریع در استقرار دولت الکترونیک و سوم توجه به مطالبات عمومی در عرصه فرهنگ عمومی و اجتماعی.

در پایان از همراهی و مساعدت آحاد مردم شریف و قدرشناس و تلاش مسئولان و کارکنان دستگاه های اجرایی و بخش دولتی، عمومی، تعاونی و خصوصی و فعالان دلسوز عرصه‌های فرهنگی که مقدمات گام نهادن استان در عرصه‌های جدید توسعه و پیشرفت همه جانبه را فراهم می‌آوردند، تشکر و قدردانی می‌نمایم و امیدوارم خداوند متعال، سال جدید را سالی توأم با سلامتی و بهروزی و سرشار از امید و نشاط برای همگان، مقدّر فرماید.»

انتهای پیام
captcha