درخواست تونس از کشورهای اسلامی برای توقف جنایات اسرائیل
کد خبر: 4044670
تاریخ انتشار : ۰۳ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۲

درخواست تونس از کشورهای اسلامی برای توقف جنایات اسرائیل

وزیر خارجه تونس از کشورهای اسلامی خواست برای پایان دادن به جنایات روزافزون صهیونیست‌ها و نقض هرروزه حقوق فلسطینیان، با هم همکاری کنند.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از العالم،  وزیر امور خارجه تونس از کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی خواست در قبال مردم فلسطین مسئولیت خود را انجام دهند و به نقض روزانه حقوق فلسطینیان توسط اسرائیل، حمله به مقدسات و سیاست‌های شهرک سازی پایان دهند.

عثمان الجرندی در سخنرانی خود به نمایندگی از گروه عرب در چهل و هشتمین نشست شورای وزیران امور خارجه سازمان همکاری اسلامی که در اسلام آباد پایتخت پاکستان آغاز شد، بر لزوم مقابله مشترک با چالش‌های ناشی از تحولات فزاینده بین‌المللی و مهار پیامدهای آن بر امنیت و صلح جهان به طور عام و منطقه عربی و اسلامی به طور خاص تأکید کرد.

الجرندی همچنین خواستار تشدید استفاده از مکانیسم‌های پیشگیرانه و اتخاذ رویکردهای جامع برای مقابله با تروریسم و ​​افراط گرایی خشونت آمیز و جنایات سازمان یافته فراملی مرتبط با آن مانند مهاجرت غیرقانونی و قاچاق انسان شد. الجرندی همچنین خواهان استفاده از ابزارهای ارتباطی دیجیتال مدرن برای پرداختن به گفتمان تبعیض، نفرت، اسلام هراسی، تحقیر ادیان و عدم مدارا و از سوی دیگر، تلاش بیشتر برای گسترش گفتمان مدارا و پذیرش دیگران شد.

وی بر مشارکت‌های قوی‌تر در زمینه‌های اقتصادی و توسعه با مشارکت همه مؤسسات مالی عربی و اسلامی و مؤسسات تخصصی فعال در حوزه اقتصادی برای مقابله با بحران‌ها به‌ویژه چالش‌های ایجاد شده در اثر همه‌گیری کرونا و پیامدهای آن تاکید کرد.

انتهای پیام
captcha