اعلام آخرین وضعیت کرونایی در استان مرکزی
کد خبر: 4045040
تاریخ انتشار : ۰۶ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۸

اعلام آخرین وضعیت کرونایی در استان مرکزی

طبق آخرین رنگ‌بندی اعلامی از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی شمار شهرهای قرمز استان مرکزی به دو شهرستان افزایش پیدا کرد.

ویروس کرونابه گزارش ایکنا از استان مرکزی، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اراک، سیدمحمد جمالیان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک اعلام کرد: شازند در رنگ‌بندی کرونا از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی قرمز اعلام شد که با احتساب آشتیان، شمار شهرستان‌های قرمز (خیلی پرخطر) این استان به دو مورد رسید.

وی ادامه داد: در آخرین گزارش رنگ‌بندی کرونا چهار شهرستان اراک، تفرش، فراهان و خمین از توابع استان مرکزی نیز در وضعیت نارنجی قرار گرفتند. همچنین شهرستان‌های ساوه، کمیجان، زرندیه، محلات، دلیجان و خنداب نیز با رنگ زرد کرونا، موقعیت کم‌خطرتری دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک با بیان اینکه در حال حاضر هیچ کدام از شهرستان‌های استان مرکزی در وضعیت آبی کرونایی قرار ندارند، اضافه کرد: تاکنون ۹۶ درصد مردم استان دُز نخست، ۸۹ درصد نوبت دوم و ۴۸ درصد از جمعیت هدف استان نوبت سوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند. وضعیت کرونا اکنون در استان و شهرستان اراک پایدار است و در صورت رعایت نکردن شیوه‌های بهداشتی امکان وقوع پیک‌های بعدی وجود دارد.

وی با بیان اینکه شمار مراجعان و بستری‌های بیماران کرونایی در استان مرکزی رو به کاهش است، گفت: انتظار می‌رود شهروندان در حد امکان از دید و بازدیدها و همچنین ازدحام در اماکن بسته خودداری کنند، چراکه ویروس کرونا همچنان وجود دارد و نیاز است مردم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، با این ویروس مدارا کنند.

انتهای پیام
captcha