بیانیه مجمع جهانی شیعه‌شناسی به مناسبت هفتمین سال تجاوز ائتلاف سعودی به یمن
کد خبر: 4045153
تاریخ انتشار : ۰۶ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۴

بیانیه مجمع جهانی شیعه‌شناسی به مناسبت هفتمین سال تجاوز ائتلاف سعودی به یمن

در هفتمین سالروز تجاوز نظامی ائتلاف سعودی به شیعیان یمن، مجمع جهانی شیعه‌شناسی بیانیه‌ای صادر و تأکید کرد: گویا تاریخ دوباره در حال تکرار است و سرنوشت شوم صدام و حزب بعث، بن سلمان و آل سعود و حامیانش را به انتظار نشسته است.

بیانیه مجمع جهانی شیعه‌شناسی به مناسبت هفتمین سال تجاوز ائتلاف سعودی به یمنبه گزارش ایکنا، در هفتمین سالروز تجاوز نظامی ائتلاف سعودی به شیعیان یمن،  مجمع جهانی شیعه‌شناسی بیانیه‌ای به شرح ذیل صادر و جنایات جنگی آل‌سعود و سکوت مدعیان حقوی بشر را شدت محکوم کرد.

متن بیانیه مذکور به شرح زیر است: 

بسم الله الرحمن الرحیم. 

وَمَنْ أَظْلَمُ مِمَّنْ ذُكِّرَ بِآيَاتِ رَبِّهِ ثُمَّ أَعْرَضَ عَنْهَا ۚ إِنَّا مِنَ الْمُجْرِمِينَ مُنْتَقِمُونَ.

هفت سال تمام از تجاوز نظامی ائتلاف سعودی به ملت مسلمان و مقاوم یمن گذشت، ملتی که همانند ملت مسلمان ایران در برابر یک رژیم وابسته و فاسد قیام کرد و نظامی مطابق خواسته و باورهای خویش به نام دولت نجات ملی به وجود آورد. ولی از همان بدو پیروزی مورد تحریم اقتصادی غرب و تجاوز نظامی ائتلاف شوم عربی عبری قرار گرفت.

رژیم سعودی که مدت کوتاهی قبل از آن با تجاوز نظامی به بحرین به سرکوب انقلابِ کرامت در این کشور پرداخته بود و به چیزی کمتر از نابودی توافقات قبلی جبهه وفاق ملی مردم بحرین با نظام حاکم رضایت نداده بود و مدتی پیش‌تر به حمایت از گروه‌های تروریستی نظیر النصره و داعش برای نابودی دولت‌های عراق و سوریه اقدام کرد و در دهه‌های قبل از آن نیز با حمایت از  متجاوزی همچون صدام در جنگ تحمیلی هشت ساله، به نابودی نظام جمهوری اسلامی ایران می‌اندیشید و نشان داده بود که حکمت فاسد آل سعود، در همه جای خاورمیانه، لبه تیز محور شرارت غرب برای سرکوبی حرکت‌های اسلامی اصیل و مردمی و عدالت خواهانه در جهان اسلام به شمار می‌رود، اکنون نیز بیش از  هفت سال است از هرگونه جنایتی علیه ملت یمن فروگذار نمی‌کند. 

سعودی‌ها برای فریب افکار عمومی جهان اسلام خصوصا عوام اهل تسنن این اقدامات خود را به نام مقابله با مکتب نورانی اهل بیت علیهم السلام با محوریت تشیع و شیعیان که در ادبیات تکفیری آنها روافض خوانده می‌شوند با فتاوای شوم عالم‌نماهای وهابی خود توجیه می‌کنند ولی امروز بر همگان آشکار شده است که شیعه‌ستیزیِ بی منطق و خشن سعودی‌ها روی دیگر اسلام‌ستیزی گسترده آمریکا و صهیونیسم بین‌الملل است و باعث تفرقه، جنگ داخلی، کشته شدن و آوارگی مسلمانان و نابودی زیرساخت‌های بسیاری از ممالک اسلامی شده است.

متاسفانه این رویه‌های نادرست و خون‌ریزی‌ها و جنایت‌های سیاست بازان وابسته و دست‌نشانده غرب مستکبر، مورد توجیه مدعیان دینداری قرار می‌گیرد و در این مسیر فرقی بین مفتیانِ حقوق بگیر و درباری در دنیای اسلام، با خاخام ها و کاردینال‌های یهودی و مسیحی صهیونیستی در آمریکا و اروپا دیده نمی‌شود، لذا همان حمایتی که ارباب کلیسا و کنستِ رسمی از تجاوزگری آمریکا و رژیم صهیونیستی در سوریه و عراق و فلسطین انجام می‌دهند، عیناََ همان حمایت‌ها را مفتیان سعودی و اماراتی و قطری نیز نسبت به تجاوزگری ائتلاف سعودی از خود نشان می‌دهند.

در این میان پرپر شدن هر ده دقیقه یک کودک یمنی بر اثر بمباران و تحریم ملت یمن دل هیچ سازمان حقوق بشری و حمایت از کودکان و پناهندگان از یونیسف گرفته تا یونیچسر را به درد نیاورد. !! تشبّث رژیم سعودی به سلاح‌های ممنوعه و کشتار جمعی نظیر بمب‌های فسفری و حتی مسلح شدن سعودی‌ها به سلاح هسته‌ای با اضافه کردن بمب اتمی توسط برخی مقامات بی اراده پاکستانی به زرادخانه رژیم متجاوز سعودی، برای ترساندن ملت و دولت نجات ملی یمن، که زیر پاگذاشتن آشکار منشور منع سلاح‌های اتمی بود، نه مخالفت آژانس انرژی هسته‌ای را برانگیخت و نه شورای حکام این سازمان و نه شورای امنیت را به تشکیل جلسه واداشت .!!

همه اینها نشان داد، حقوق بین‌الملل و سازمان‌های بین‌المللی تنها ابزار های بی اراده‌ایی در خدمت قدرت‌های استکباری و زورگو هستند و در مقابل قتل و رنج و آوارگی ملت‌ها نه تنها از خود واکنشی نشان نمی‌دهند بلکه به حمایت از متجاوز می‌پردازند. امروز تجاوز هفت ساله سعودی در حال ورود به هشتمین سال خود می‌شود که نه تنها سعودی‌ها به اهداف خود در جنگ نرسیده‌اند بلکه همین روزها مراکز نظامی و اقتصادی در ریاض و جده مورد حملات شدید بازدارنده ارتش و کمیته‌های مردمی یمن قرار دارند؛ گویا تاریخ دوباره در حال تکرار است و سرنوشت شوم صدام و حزب بعث،  بن سلمان و آل سعود و حامیانش را به انتظار نشسته است.

در این بین سازمان‌های مدعی حقوق بشر ! و سازمان ملل متحد و شورای امنیت آن، در مورد سکوت تاییدآمیز خود در مورد این جنایات تاریخی، بایستی پاسخی به ملت‌ها و به تاریخ بدهند و رسوایی خود را در عملکردها و کنش‌های  مفتضحِ دوگانه چاره نمایند. 

و ما النصر الا من عندالله العزیز الحکیم

انتهای پیام
captcha