برنامه‌های قرآنی فارس در ماه رمضان اعلام شد
کد خبر: 4045836
تاریخ انتشار : ۱۱ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۹

برنامه‌های قرآنی فارس در ماه رمضان اعلام شد

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی فارس در تشریح برنامه‌های کارگروه قرآن ستاد عملیات رمضان 1401 در این استان از برگزاری 31 محفل انس با قرآن با حضور قاریان کشور، برپایی مراسم جزءخوانی محله‌محور، جزءخوانی در طبیعت، تجلیل از فعالان قرآنی، معرفی خانواده‌های قرآنی و غیره خبر داد.

سیدحمید موسوی، رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی فارسسیدحمید موسوی، رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی فارس در گفت‌وگو با ایکنا از فارس، با اشاره به در پیش رو ماه رمضان، بهار قرآن گفت: تاکنون 3 جلسه عمومی و 2 جلسه اختصاصی کارگروه قرآن ستاد عملیات رمضان 1401 استان به منظور برنامه‌ریزی و مشخص شدن برنامه‌های قرآنی ماه رمضان در استان فارس برگزار شده است.

وی به تشریح برنامه‌های کارگروه قرآن ستاد عملیات رمضان 1401 در این استان پرداخت و افزود: اجرای جلسات شاخص جزء‌خوانی در فضای باز شامل رواق امامزادگان بزرگوار یا یکی از بوستان‌های پرمخاطب شهرستان‌ها با همکاری ادارات تبلیغات اسلامی، اوقاف و امورخیریه و شهرداری‌های شهرهای مختلف استان از جمله این برنامه‌ها هستند.

موسوی از برپایی محافل جزءخوانی قرآن در طبیعت خبر داد و گفت: این محافل با همکاری ادارات تبلیغات اسلامی و شهرداری‌های شهرهای مختلف استان در فضاهای باز، بوستان‌ها، دشت و صحرا و یا باغ و باغشهری‌ها انجام می‌شوند.

وی برپایی مراسم جزء‌خوانی قرآن محله‌محور را از دیگر برنامه‌های این ماه عنوان کرد و افزود: این محافل با همکاری ادارات تبلیغات اسلامی و پایگاه‌های مقاومت مساجد، هر روز در یکی از محله‌های شهرستان جلوی درب منزل یک خانواده شهید یا در مجتمع‌های آپارتمانی انجام می‌شوند. همچنین پیشنهاد شد که در صورت امکان با همکاری پایگاه‌های مقاومت بسیج و کاروان‌های قرآنی تشکیل شوند.

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی فارس گفت: همچنین در این ماه مبارک، محافل و مجالس ختم قرآن در اماکن مقدسه، منازل یا تشکل‌های قرآنی با همکاری اتحادیه مؤسسات فرهنگی قرآن وعترت استان و با رعایت موازین بهداشتی که به صورت مردمی انجام می‌شوند، برپا خواهند شد.

موسوی، تجلیل از فعالان قرآنی شامل اساتید جلسات قرآنی با همکاری ستادهای برگزاری نماز جمعه شهرستان‌ها در نماز جمعه هر شهرستان، معرفی خانواده‌های قرآنی، نوابغ، هنرمندان، مدیران برگزیده تشکل‌های مردمی قرآنی به صدا و سیمای استان جهت ضبط برنامه و معرفی به عموم جامعه به عنوان دستاوردهای نظام را از دیگر برنامه‌های قرآنی ماه رمضان اعلام کرد.

وی با بیان اینکه در ماه رمضان مسابقات و جشنواره‌های قرآنی هم برگزار خواهند شد، گفت: البته پیشنهاد بر اجرای جشنواره قرآنی به صورت ستادی است. جشنواره ستادی می‌تواند بالغ بر 10 رشته ویژه سنین مختلف داشته باشد شامل محافل خانوادگی، روزه اولی‌ها، سفره ساده افطار و ...

موسوی اجرای طرح مواسات را از دیگر برنامه‌های کارگروه قرآن ستاد عملیات رمضان در استان فارس برشمرد و گفت: در این طرح پیشنهاد می‌شود در کنار بسته‌های معیشتی که به صورت مردمی تهیه می‌شوند، بسته‌های فرهنگی توسط نهادهای فرهنگی تهیه شده و قرار داده شوند.

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی فارس با بیان اینکه همچنین در این ماه طرح سفره افطار وحدت اجرا خواهد شد، افزود: در این طرح مسئولان ارشد فرهنگی قرآنی هر شهرستان در تشکل‌های قرآنی مردمی اهل سنت حضور به هم رسانده و ضمن تجلیل از فعالان قرآنی اهل سنت، نماز جماعت مغرب بر گزار خواهند کرد و افطاری در مؤسسه و به میزبانی براداران اهل سنت برگزار می‌شود.

وی، اجرای باشکوه مراسم خاص درماه مبارک رمضان با همکاری شورای هیئات مذهبی به صورت حضوری و البته رعایت پروتکل‌های بهداشتی از جمله بزرگداشت میلاد امام حسن مجتبی(ع)، احیای شب‌های قدر، گرامیداشت شهادت حضرت امیرالمومنین(ع) و نماز روز عید سعید فطر را از دیگر برنامه‌های این ایام عنوان کرد.

به گفته موسوی، اجرای 31 محفل انس با قرآن کریم با حضور قاریان ممتاز استان و کشور، انجام طرح ضیافت افطار جامعه قرآنی به میزبانی حرم حضرت شاهچراغ(ع)، مکاتبه با ادارات و نهادهای مختلف استان و اختصاص 30 دقیقه از زمان اداری به مبحث قرائت و تدبر در قرآن، ایجاد نمایشگاه قرآنی با محوریت به تصویر کشاندن مفاهیم و دستاوردهای قرآنی انقلاب از دیگر برنامه‌های قرآنی ماه رمضان در استان فارس هستند.

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی فارس اجرای طرح 30 روز 30 مسجد کرسی تلاوت در شهرستان‌ها، تقویت جبهه حق با تاکید بر جهاد تبیین و بسط روحیه انقلابی‌گری و استمرار حمایت از جبهه مقاومت و نکوداشت یاد و خاطره شهید سلیمانی و اعزام مفسر به ادارات و نهادهای دولتی و غیر دولتی را از دیگر برنامه‌های کارگروه قرآن ستاد عملیات رمضان در این استان اعلام کرد.

انتهای پیام
captcha