واکنش مجمع جهانی شیعه‌‎شناسی نسبت به حوادث ورزشگاه مشهد
کد خبر: 4045963
تاریخ انتشار : ۱۲ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۸

واکنش مجمع جهانی شیعه‌‎شناسی نسبت به حوادث ورزشگاه مشهد

مجمع جهانی شیعه‌شناسی در مورد وقایع ورزشگاه مشهد بیانیه‌ای اعتراضی منتشر و تاکید کرد: این مجمع از دادستان کل کشور به عنوان مدعی العموم درخواست دارد، وظیفه خود را در دفاع از حیثیت نظام اسلامی در این مورد به نحو قاطع و جامع انجام دهد و با همه عوامل این گونه سوء مدیریت‌ها برخورد قانونی کافی و نافع به عمل آورد.

واکنش مجمع جهانی شیعه‎شناسی نسبت به حوادث ورزشگاه مشهدبه گزارش ایکنا، متن بیانیه مجمع جهانی شیعه‌شناسی به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

باید بابت این همه سهل انگاری‌ها و ضعف مدیریت‌های آسیب‌زا به جامعه تسلیت گفت. در جامعه ما مرسوم است که بزرگان و مراکز مختلف بابت از دست رفتن ذخایر و مشاهیر علمی و دینی پیام تسلیت صادر می‌کنند اما ای کاش گاهی هم بابت از دست رفتن ذخیره‌های حیثیتی جامعه هم تسلیت صادر می‌کردیم. در انظار جهانیان ما که می‌بایست الگوی مدیریت اسلامی می‌شدیم و در نظارت و مدیریت نمونه کارکرد دین باشیم، امروزه در بسیاری امور ساده نیز حداقلِ نظارت و مدیریت صحیح را نداشتیم.

در واقعه حجالت‌آور مشهد، اگر می‌خواستیم بلیط حضور در ورزشگاه برای بانوان صادر نشود، مسئول صدور تعداد زیادی بلیط برای بانوان و جوابگوی آن کیست؟ و از طرف دیگر بین بانوان ایرانی و خارجی با چه دلیلی تبعیض رخ داده است. مع الاسف مطابق گزارشات بانوان لبنانی را راه داده‌اند ولی بانوان هموطن را را با بدترین و تشنج‌زاترین شیوه انتظامی از ورود منع کرده‌اند و نوامیس خود را که بلیط در دست داشته و خواهان ورود بودند با خشونت پراکنده کردیم.

کسانی که از ملیت‌ها و ادیان و از کشورهای دیگر به عنوان نماینده فیفا و خبرنگار آمده بودند این قضایا را مشاهده و به عنوان بهانه منفی علیه ما در دست رسانه‌های معاند قرار دادند و ورزش و فوتبال کشور ما که مقام اول در آسیا را دارد تهدید به تعلیق کرده‌اند. مجلس شورای اسلامی اگر می‌خواهد به قضیه با جدیت ورود کند، ابتدا از خودش شروع کند، چرا با وجود مرکز عریض و طویل پژوهش‌های مجلس و مرکز تحقیقات فقهی مجلس، هنوز جواب روشنی برای علت ممنوعیت و حرمت حضور بانوان در قسمت تماشاچیان ورزشگاه ارائه نشده و تکلیف این موضوع اجتماعی بحران‌زا را بعد از چهار دهه قانونگذاری از لحاظ فقهی و قانونی معلوم نکرده اند.؟ این در حالی است که مجوز حضور بانوان در رشته‌های مختلف ورزشی حتی ورزش‌های رزمی و سنگین داده شده است.

از وزیر ورزش باید سؤال شود، چطور ممکن است عده‌ای خارج یا داخل دستگاه بتوانند این تعداد بلیط به بانوان بفروشند و تا زمانی هم که در ورزشگاه تجمع نکرده‌اند، وزارت ورزش اطلاع نداشته باشد!! از مسئولان نیروی انتظامی باید سؤال شود این چه نیروی انتظامی است که کلان شهر مشهد دارد، از یک طرف در منع یک عده مرد معترض در حمله به کنسولگری یک کشور خارجی از خود توانایی نشان نداد تا یک خدشه مهم به حیثیت دیپلماتیک ایران وارد نشود، ولی در مقابل  زنان و دختران بلیط به دست این اندازه برخورد سخت از خود نشان داد تا بهانه‌ای به دست دشمنان افتاد و به حیثیت و اعتبار نظام جمهوری اسلامی ایران  لطمه وارد کردند؟ از ده‌ها مرکز اطلاعاتی و نظارتی کشور باید سؤال شود آیا هیچ مخبری از عناصر شما اطلاع‌رسانی نکرد که این تعداد بلیط برای بانوان صادر شده و با وجود رویه ممنوعیت حضور آنها در ورزشگاه چطور پیش‌بینی نداشتید که ممکن است ازدحام و تشنج ایجاد شود؟ آیا برای شما روشن نیست که این امور بهانه به دست یک عده سودجو و ضد انقلاب می‌دهد؟ مسئول رسیدگی قاطع به این همه سهل‌انگاری کیست؟

تمام این سوء مدیریت‌ها در صورتی است که کلیه دست‌اندرکاران و مسئولان در وزارتخانه‌ها و نیروهای نظامی و  انتظامی و نهادهای مسئول را مومن به کشور و انقلاب می‌دانیم و سهل‌انگاری و ضعف مدیریت تلقی می‌کنیم. امّا بدا به حال ما اگر بخشی از این خراب کاری ها و تغییر اولویت‌ها و نارضایتی تراشی‌ها کار عوامل نفوذی دشمن و بازماندگان پنهان منافقین و فتنه‌گران باشد آن وقت باید از در و دیوار صدای تبریک دشمنان به آن نفوذی‌ها را لمس کنیم و عرق شرم بر پیشانی مدیرانمان بنشیند که چرا تا به حال هنوز مدیریت‌های خود را از اختاپوس بی رحم نفوذی‌های و دشمن پنهان در آستین خود پاک نکرده‌ایم.

این مجمع از دادستان کل کشور به عنوان مدعی العموم درخواست دارد، وظیفه خود را در دفاع از حیثیت نظام اسلامی در این مورد به نحو قاطع و جامع انجام دهد و با همه عوامل این گونه سوء مدیریت‌ها برخورد قانونی کافی و نافع به عمل آورد.

مجمع جهانی شیعه‌شناسی 

انتهای پیام
captcha