افزایش ظرفیت پذیرش گردشگران سلامت در مشهد
کد خبر: 4046597
تاریخ انتشار : ۱۵ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۲

افزایش ظرفیت پذیرش گردشگران سلامت در مشهد

سرپرست گردشگری سلامت معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد، افزایش ظرفیت پذیرش گردشگران سلامت را از مهمترین برنامه‌های این حوزه در سال‌جاری عنوان کرد.

 گردشگران سلامت به گزارش ایکنا از خراسان‌رضوی و به نقل از وبدا، داوود خوش‌شکن، سرپرست گردشگری سلامت معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه در این راستا برنامه‌ریزی‌های لازم برای توسعه کمی و کیفی خدمات در حوزه گردشگری سلامت در دستور کار قرار گرفته است، بیان کرد: ارتقا کیفیت خدمات تشخیصی، درمانی و تندرستی، افزایش رضایتمندی گیرندگان خدمت، افزایش کمی زائران خارجی تا سقف 200 هزار نفر طی پنج سال با اطلاع‌رسانی و معرفی ظرفیت‌های پزشکی مشهد از جمله اهدافی است که در این راستا دنبال می‌شود.

وی تصریح کرد: تدوین برنامه‌های آموزشی برای توانمندسازی تمامی فعالان صنعت گردشگری سلامت و ایجاد ظرفیت‌های قانونی برای سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی در حوزه گردشگری سلامت از دیگر برنامه‌های مهم این حوزه به شمار می‌رود.

سرپرست گردشگری سلامت معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد، در خصوص اهم مذاکرات انجام شده در نشست با مسئولان استانداری جهت برنامه‌ریزی دقیق حوزه گردشگری سلامت تصریح کرد: در حال حاضر وضعیت شهر مشهد از حیث ظرفیت‌ها و مزیت‌های درمانی احصا شده است که البته قابل تکمیل بوده، اما برای رسیدن به اهداف پیش رو انجام دو موضوع شناخت کشورهای مبدا و بررسی و شناخت نیازمندی‌های درمانی آن‌ها اهمیت دارد.

وی گفت: فعال‌سازی سامانه گردشگری سلامت برای کنترل کمی و کیفی و رصد وضعیت زائران خارجی و بررسی فرآیندهای جذب تا درمان و پیگیری‌های پس از درمان ضروری است.

سرپرست مدیریت گردشگری سلامت معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد در مورد نظارت بر فعالیت مراکز درمانی دارای IPD، تصریح کرد: در کمیته اقتصاد و خدمات درمانی به زائران خارجی بر موضوع نظارت بر عملکرد مراکز دارای IPD  اعم از مطب‌ها ،بیمارستان‌ها ،کلینیک‌ها و مراکز درمانی خصوصی تاکید شد.

خوش‌شکن ضمن ابراز امیدواری از ثمرات تشکیل این کمیته جهت ساماندهی بهتر خدمات درمانی به گردشکران سلامت، اظهار کرد: صدور مجوز IPD برای مطب‌های پزشکان متقاضی با دقت نظر و سرعت در عمل، ساماندهی لیدر تورها برای دریافت مجوز و کارت هویت و نظارت بر آن‌ها و همچنین فعال شدن سامانه گردشگری سلامت که در دسترس زائران باشد تا بتوانند شکایت‌های خود را از آن طریق اعلام کنند از مهم‌ترین مصوبات آخرین نشست این کمیته بود.

انتهای پیام
captcha