احیای مدارس قرآنی؛ در دستور کار آموزش و پرورش قزوین
کد خبر: 4047431
تاریخ انتشار : ۱۸ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۶

احیای مدارس قرآنی؛ در دستور کار آموزش و پرورش قزوین

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: راه‌اندازی مدارس قرآنی در دوره‌های گذشته از اقدامات مؤثر در زمینه تربیت دانش‌آموزان قرآنی بود که احیای این مدارس می‌تواند، اقدامی مهم و مؤثر در زمینه توسعه آموزش معارف قرآنی باشد.

احیای مدارس قرآنی

به گزارش ایکنا از قزوین، جلسه شورای قرآن، عترت و نماز  اداره‌کل آموزش و پرورش استان قزوین، با محوریت تربیت دانش‌آموزان حافظ قرآن براساس مطالبه مقام معظم رهبری مبنی بر تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن و ترویج برنامه‌های قرآنی در مدارس به ریاست مدیرکل آموزش و پرورش استان، روز گذشته، 17 فروردین‌ماه برگزار شد.

نقی سیاهکالی مرادی، مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین، در این جلسه با اشاره به دستاوردهای آموزش‌ و‌ پرورش پس از پیروزی انقلاب اسلامی، اظهار کرد: کارهای بزرگی در زمینه ترویج فرهنگ قرآنی در آموزش و پرورش بعد از پیروزی انقلاب اسلامی انجام شده اما با نقطه مطلوب و انتظارات مقام معظم رهبری فاصله داریم.

وی بیان کرد: راه‌اندازی مدارس قرآنی در دوره‌های گذشته از اقدامات مؤثر در زمینه تربیت دانش‌آموزان قرآنی بود که احیای این مدارس می‌تواند، اقدامی مهم و مؤثر در زمینه توسعه آموزش معارف قرآنی باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین تصریح کرد: لازم است در این راستا توانمندسازی مدیران مدارس و معلمان علوم قرآنی در قالب دوره‌های آموزشی ضمن خدمت پیگیری شود.

انتهای پیام
captcha