فعالیت 1000 هنرمند یزدی در بازارچه‌های صنایع‌دستی نوروز
کد خبر: 4047965
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۸

فعالیت 1000 هنرمند یزدی در بازارچه‌های صنایع‌دستی نوروز

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان یزد با اشاره به ایجاد 40 بازارچه صنایع دستی با 330 غرفه در نوروز امسال، از فعالیت 1000 هنرمند یزد در این غرفه‌ها خبر داد.

احمد آخوندی، مدیرکل میراث فرهنگی یزدبه گزارش ایکنا از یزد، به نقل از روابط‌عمومی میراث‌ فرهنگی، احمد آخوندی، مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان یزد با بیان اینکه فروش صنایع‌ دستی بازارچه‌های صنایع‌ دستی استان یزد در نوروز حدود 12 میلیارد تومان بوده است، اظهار کرد: 40 بازارچه شامل 330 غرفه در سراسر استان تشکیل‌ شده است که شاهد فعالیت 1000 هنرمند در این غرفه‌ها بودیم.

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان یزد با بیان اینکه حدود 900 هزار نفر از این بازارچه‌ها بازدید کرده‌اند گفت: یکی از جاذبه‌های مکمل بسیاری از ابنیه تاریخی و شهرستان‌ها بازارچه‌های صنایع‌ دستی است که تأثیر قابل‌ توجهی در گردشگری داشته است.

آخوندی با بیان اینکه برگزاری بازارچه‌های صنایع‌ دستی در ایام جاری و در دیگر فصول گردشگری سال، در دست اقدام است، گفت: امیدوار هستیم بتوانیم برگزاری بازارچه‌های صنایع‌دستی مناسبتی و فصلی را رونق دهیم و با رویکرد حمایتی بتوانیم علاوه بر توسعه بازار صنایع‌ دستی، نقش این بازارچه‌ها در تکمیل جاذبه‌های گردشگری را تقویت کنیم.

انتهای پیام
captcha