واکسن کرونا و نکاتی که روزه‌داران باید بدانند
کد خبر: 4048152
تاریخ انتشار : ۲۱ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۱

واکسن کرونا و نکاتی که روزه‌داران باید بدانند

رئیس مرکز بهداشت شهرستان قزوین با اشاره به اینکه روزه‌داران می‌توانند واکسن کرونا دریافت کنند، گفت: باتوجه‌ به اینکه تزریق واکسن احتمال بروز برخی عوارض ناشی از واکسیناسیون از جمله اُفت فشارخون، تب و سردردهای مختصری را به همراه دارد بنابراین نیاز است که روزه‌داران قبل از تزریق واکسن مواد غذایی خاصی را در وعده سحری مصرف کنند.

واکسن کرونا برای روزه داران

به گزارش ایکنا از قزوین، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قزوین، علیرضا مهرعلیان، رئیس مرکز بهداشت شهرستان قزوین، با اشاره به تزریق واکسن کرونا در ماه مبارک رمضان، تصریح کرد: تزریق واکسن کرونا در این ماه ممنوعیتی ندارد و افراد می‌توانند واکسن خود را دریافت کنند، باتوجه‌به اینکه تزریق واکسن احتمال بروز برخی عوارض ناشی از واکسیناسیون از جمله اُفت فشارخون، تب و سردردهای مختصری را به همراه دارد بنابراین نیاز است که روزه‌داران به موارد زیر توجه کنند.

وی افزود: روزه‌داران در وعده سحری، افطار و شام از مصرف غذاهای پُرچرب، شور و پُرادویه، پرهیز کنند چراکه این نوع غذاها علاوه بر اینکه ایجاد تشنگی می‌کند، موجب ضعف سیستم ایمنی بدن نیز می‌شوند و عملکرد طبیعی بدن را مختل می‌کنند.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان قزوین اظهار کرد: همچنین توصیه می‌شود روزه‌داران در خوردن مواد قندی و شیرینی‌ها مانند زولبیا، بامیه، شله‌زرد در وعده سحری زیاده‌روی نکنند تا سیستم ایمنی بدن، پاسخ مناسبی به واکسن بدهد.

وی خاطرنشان کرد: روزه‌دارانی که قصد تزریق واکسن کرونا حتماً در وعده سحری، مایعات کافی و مواد غذایی شامل سوپ، آش، میوه، مرکبات، کاهو، خیار و گوجه میل و شب قبل از تزریق واکسن نیز مایعاتی مانند آب، چای کم‌رنگ، شربت‌های خانگی و شیر کم‌چرب مصرف کنند.

مهرعلیان یادآور شد: بر اساس گزارش اخیر سازمان جهانی بهداشت، هیچ‌گونه مطالعه‌ای مبنی بر افزایش خطر ابتلا به بیماری کووید ۱۹ در دوران روزه‌داری مشاهده نشده است.

انتهای پیام
captcha