نگاهی به کتاب «رابطه قرآن و کتاب مقدس»
کد خبر: 4048646
تاریخ انتشار : ۲۲ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۸

نگاهی به کتاب «رابطه قرآن و کتاب مقدس»

کتاب «رابطه قرآن و کتاب مقدس: بررسی دیدگاه آنجلیکا نویورت» در سی و نهمین دوره کتاب سال جمهوری اسلامی ایران به عنوان اثر شایسته تقدیر سی و نهمین کتاب سال جمهوری اسلامی معرفی شد.

کتاب «رابطه قرآن و کتاب مقدس» اثر شایسته تقدیر کتاب سال ایران شدبه گزارش ایکنا، در مراسم معرفی و تقدیر از برگزیدگان و شایستگان تقدیر سی‌ونهمین جایزه کتاب سال و بیست‌ونهمین جایزه جهانی کتاب سال جمهوری اسلامی ایران که اسفندماه سال قبل برگزار شد، کتاب تالیفی سیدحامد علیزاده، در بخش کتب‌ علوم قرآنی به عنوان اثر شایسته تقدیر، معرفی و از وی قدردانی شد.
 
کتاب «رابطه قرآن و کتاب مقدس؛ بررسی دیدگاه آنجلیکا نویورت» محصول مشترک گروه مطالعات تطبیقی پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن و پژوهشکده فلسفه و کلام اسلامی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی و به قلم سیدحامد علیزاده موسوی نگاشته شده است.
 
در معرفی این کتاب آمده است: یکی از مهم‌ترین مباحثی که همواره مورد توجه قرآن پژوهان و مستشرقان بوده و دیدگاه‌های بسیاری را سبب شده است، رابطه میان قرآن و کتاب مقدس است. در این میان آنجلیکا نویورت از جمله مستشرقانی است که سال‌ها به بررسی این موضوع پرداخته و دیدگاهی متفاوت با اسلاف خود رقم زده است. این کتاب سعی دارد ضمن معرفی دیدگاه نویورت، نقاط قوت و ضعف دیدگاه وی را بازشناسد و به صورت مطالعه تطبیقی و موردیِ موضوعات مشترک میان قرآن و کتاب مقدس، آن را نقد و ارزیابی نماید.
 
این کتاب در ۴ فصل تألیف شده که فصل اول آن به مبانی دیدگاه آنجلیکا نویورت درباره قرآن و کتاب مقدس، فصل دوم به تبیین دیدگاه آنجلیکا نویورت درباره رابطه قرآن و کتاب مقدس، در فصل سوم به موضوع بازخوانی دیدگاه نویورت به صورت مطالعات موردی و در فصل چهارم به ارزیابی دیدگاه آنجلیکا نویورت درباره رابطه قرآن و کتاب مقدس پرداخته شده است.
انتهای پیام
captcha