حضرت خدیجه(س)، الگوی شایسته مقاومت اسلامی است
کد خبر: 4048698
تاریخ انتشار : ۲۲ فروردين ۱۴۰۱ - ۲۲:۲۰
خواهر رهبر شهید حزب‌الله:

حضرت خدیجه(س)، الگوی شایسته مقاومت اسلامی است

خواهر شهید سیدعباس الموسوی، رهبر شهید حزب الله، با بیان اینکه حضرت خدیجه(س) الگوی شایسته مقاومت اسلامی است، گفت: پایداری و ایستادگی ام المومنین، خدیجه کبری(س) در راه آرمان و اهداف پیامبر اعظم (ص) یک درس و الگوی بی نظیر برای مقاومت اسلامی و مبارزات حق‌طلبانه است.

همایش حضرت خدیجه (س)به گزارش ایکنا، ایران رکن‌آبادی، 22 فروردین ماه در دومین کنگره بین‌المللی «ام‌المؤمنین خدیجه کبری(س)؛ اول بانوی اسلام» که به همت کمیته فرهنگی اربعین و بعثه مقام معظم رهبری در سالن وحدت بعثه مقام معظم رهبری در تهران برگزار شد، با ضرورت تبیین شخصیت حضرت خدیجه(عج)، بیان کرد: برای این امر باید از همه ظرفیت‌های هنر و رسانه بهره گرفت. 

وی، نونگری و نواندیشی حضرت خدیجه(س) را مورد بحث قرار دارد و افزود: در عصری که زن مقام و منزلتی نداشت، او یک فعال و کنشگر اجتماعی بود و در امر بازرگانی و تجارت یک فرد موفق بود و به طوری که ۴۰۰ مرد و بازرگان کارگزار او بودند. علاوه برآن در استفاده از ثروت و مکنت خود هیچگاه دچار فخرفروشی نشد.

رکن‌آبادی بیان کرد: علاوه بر فداکاری مثال زدنی‌اش در کنار پیامبر(ص)، غمخوار حضرت و حامی ایشان در انجام مأموریت الهی ایشان بود. عشق، مهربانی و تدبیر حضرت از او کنشگری فعال در جامعه و همسری بی مانند در خانه و افتخاری برای اهل ببت(ع) تبدیل کرد.

حضرت خدیجه(س)؛ الگوی مقاومت اسلامی

همچنین هدی الموسوی، خواهر شهید سیدعباس الموسوی، رهبر شهید حزب الله، با بیان اینکه حضرت خدیجه(س) الگوی شایسته مقاومت اسلامی است، گفت: پایداری و ایستادگی ام المومنین، خدیجه کبری(س) در راه آرمان و اهداف پیامبر اعظم (ص) یک درس و الگوی بی نظیر برای مقاومت اسلامی و مبارزات حق‌طلبانه است.

وی اضافه کرد: از طرفی منش و سلوک حضرت خدیجه(س)، راه‌گشای مبلغان دینی است که در راه ترویج دین مقاوم و بردبار و سخت کوش و صادق باشند. حمایت همه جانبه، صادقانه، با همه وجود و صبورانه حضرت خدیجه(س)، او را شایسته دریافت سلام خداوند متعال به وسیله حضرت جبرئیل امین کرد و همچنین او مادر کوثر هستی شد.

موسوی بر ضرورت شناخت ابعاد شخصیت این بانوی بزرگ اسلام به عنوان نمونه والا برای جهاد و مقاومت همه جانبه تأکید و خواستار توجه مراکز علمی و فرهنگی بر این امر شد.

انتهای پیام
captcha