بیش از ۱۰ هزار بازدید از واحد‌های صنفی مرتبط با ماه مبارک رمضان
کد خبر: 4048939
تاریخ انتشار : ۲۳ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۶

بیش از ۱۰ هزار بازدید از واحد‌های صنفی مرتبط با ماه مبارک رمضان

رئیس اداره سلامت محیط و کار دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در هفته اول ماه مبارک رمضان امسال ۱۰ هزار و ۴۲۶ بازدید از واحد‌های صنفی مختلف و مرتبط با این ماه مبارک توسط ناظران و بازرسان اداره سلامت محیط و کار این دانشگاه انجام شد.

 بازدید واحدهای صنفیبه گزارش ایکنا از خراسان‌رضوی و به نقل از وبدا علی‌اصغر حسنی، رئیس اداره سلامت محیط و کار دانشگاه علوم پزشکی مشهد، اظهار کرد: طرح نظارت ویژه بر اماکن متبرکه و صنوف مختلف مرتبط با ماه مبارک رمضان از چهاردهم فروردین ماه و روز اول این ماه مبارک آغاز شده و تا یازدهم اردیبهشت ماه و روز عید سعید فطر ادامه می‌یابد.

وی ادامه داد: در هفته اول ماه مبارک رمضان امسال 10 هزار و 426 بازدید از واحدهای صنفی مختلف و مرتبط با این ماه مبارک توسط ناظران و بازرسان اداره سلامت محیط و کار دانشگاه علوم پزشکی مشهد صورت پذیرفته است.

حسنی تصریح کرد: این موارد شامل 586 بازدید از شیرینی فروشی‌ها و کارگاه‌های قنادی، 237 بازدید از محله‌ای تولید و تهیه و فروش اختصاصی زولبیا بامیه و شیرینی‌های سنتی، 515 بازدید از مراکز فروش آش، شله و حلیم، 8339 بازدید از سایر مراکز عرضه و فروش مواد غذایی و 749 بازدید از مساجد و اماکن متبرکه بوده است که نتیجه این بازدیدها منجر به تعطیلی 22 واحد متخلف و معرفی 470 مسئول متخلف به مرجع قضایی شده است.

رئیس اداره سلامت محیط و کار دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: در حوزه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد 1096 شیرینی فروشی و کارگاه قنادی، 163 محل تولید و تهیه و فروش اختصاصی زولبیا بامیه و شیرینی‌های سنتی، 660 مرکز فروش آش، شله و حلیم، 57 هزار و 370 مورد سایر مراکز عرضه و فروش موادغذایی و 3105 مسجد و اماکن متبرکه وجود دارد.

حسنی ابراز کرد: در بازه زمانی اول تا هفتم ماه مبارک رمضان امسال 793 بازدید مشترک با همکاری سایر دستگاه‌ها صورت پذیرفته است.

وی تأکید کرد: در یک هفته اخیر به جز موارد اشاره شده 6255 مورد کلرسنجی، 341 مورد نمونه‌برداری از آب آشامیدنی، 127 مورد نمونه‌برداری مواد غذایی، 5005 مورد سنجش با تجهیزات پرتابل بازرسی و 4381 مورد سنجش پرتابل با نتیجه مطابق استاندارد مربوطه داشته‌ایم.

وی تصریح کرد: مقدار مواد غذایی معدومی یا از مسیر مصرف و عرضه خارج شده در بازه زمانی چهاردهم تا بیستم فروردین ماه امسال 5650 کیلوگرم بوده است.

رئیس اداره سلامت محیط و کار دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیان کرد: از شهروندان می‌خواهیم که هرگونه مشکل بهداشتی که مشاهده می‌کنند بلافاصله موضوع به سامانه 190 اعلام کنند تا ناظران و بازرسان اداره سلامت محیط و کار دانشگاه علوم پزشکی مشهد در کوتاهترین زمان ممکن در محل حاضر شده و ضمن رسیدگی موضوع برخورد قانونی را با متخلفان داشته باشند.

انتهای پیام
captcha