اولویت احیای لیالی‌قدر فضای باز است
کد خبر: 4049895
تاریخ انتشار : ۲۷ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۲

اولویت احیای لیالی‌قدر فضای باز است

استاندار مرکزی اظهار کرد: طبق تصمیم و مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا، اولویت برگزاری احیای لیالی‌قدر بنا بر وضعیت جوی اماکن باز است.

فرزاد مخلص الائمه، استاندار مرکزی

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، فرزاد مخلص‌الائمه، استاندار مرکزی، امروز، 27 فروردین در جلسه ستاد مدیریت بیماری کرونا که در استانداری این استان برگزار شد، از بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها پس از 2 سال تعطیلی ابراز خرسندی کرد و افزود: خوشبختانه با حساسیت‌های اعمال شده بازگشایی مدارس به بهترین شکل ممکن انجام شد و تاکنون نیز آسیبی گزارش نشده و شرایط تعلیم و تربیت در مسیر عادی خود قرار گرفته است.

وی با اشاره به وضعیت قرمز برخی شهرهای استان، از روند رو به افزایش در برخی از شهرستان‌ها خبر داد و افزود: مطابق آمار ارائه شده اثر واکسیناسیون در کنترل، مهار بیماری و جلوگیری از شیوع پیک هفتم کاملاً محسوس است. انتظار می‌رود واکسیناسیون همچون گذشته با قدرت انجام و شهروندان  نسبت به تزریق واکسن در دُزهای مختلف احساس مسئولیت کنند.

مخلص‌الائمه از تزریق 96 درصدی دز اول واکسن توسط جمعیت هدف استان خبر داد و گفت: این رقم از میانگین کشوری بالاتر است و امید است به سرعت به ۱۰۰ درصدی برسیم. همچنین میزان دریافت دُز دوم نیز ۸۹ درصد و دُز سوم ۵۰ درصد گزارش شده است.

وی اضافه کرد: سویه اخیر در پیک هفتم شدت بالایی نداشت و همین عامل باعث می‌شود مردم نسبت به تزریق واکسن توجه کمتری نشان دهند، اما مردم باید نسبت به دریافت نوبت سوم واکسن دغدغه داشته باشند. ۵ تا ۱۲ ساله‌ها نیز 2۱ درصد نوبت اول و ۱۱ درصد نوبت دوم واکسن را دریافت کرده‌اند.

این مقام مسئول به استقرار 2 ایستگاه سیار واکسیناسیون در اراک اشاره و با بیان اینکه اگر راه‌اندازی این ایستگاه در ساوه اثربخش است، فرماندار نسبت به فعالیت یک ایستگاه واکسیناسیون سیار اقدام کند، اظهار کرد: مردم و عوامل مرتبط با کنترل بیماری نباید دچار عادی‌انگاری شوند. چراکه پیش‌بینی آینده ویروس کار ساده‌ای نیست و هرگونه عادی‌انگاری می‌تواند وضعیت را خطرناک کند. با وجود اقدامات بسیار مطلوب اما، هنوز به شرایط ثبات نرسیده‌ایم و مراکز واکسیناسیون نیز باید مستمر به مردم معرفی و هرگونه تغییردر جانمایی و ساعت کار مراکز به اطلاع عموم برسد.

وی در ادامه به سفره‌های افطاری در حسینیه‌ها و مساجد نیز اشاره کرد و افزود: جمعیت حاضر در افطاری‌های عمومی باید کنترل شده و با رعایت کامل شیوه نامه‌های بهداشتی و رعایت فاصله اجتماعی باشد. شیوه بسته‌بندی اقلام افطاری نیز باید به صورت کاملاً بهداشتی صورت گیرد.

به‌گفته مخلص‌الائمه لیالی‌قدر از جمله فرصت‌هایی است که نباید از دست رود، اما با وجود شرایط فعلی باید با دقت نظر بیشتری در حوزه بهداشت برگزار شود. طبق تصمیم و مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا، اولویت برگزاری مراسم بنا بر وضعیت جوی اماکن باز است. همچنین شهرهای قرمز برای برگزاری مراسم در فضای مسقف باید 30 درصد جمعیت را پذیرا باشند و زمان برگزاری نیز 90 دقیقه باشد. همچنین در شهرهای نارنجی نیز امکان استفاده از ۵۰ درصد ظرفیت اماکن مسقف وجود دارد و در شهرهای زرد نیز این ظرفیت ۷۰ درصد است. شهرهای آبی نیز می‌توانند با ۱۰۰ درصد ظرفیت و بدون در نظر گرفتن مدت زمان تعیین شده این مراسم معنوی را برگزار کنند.

وی در خصوص ر اهپیمایی امسال روز قدس نیز بیان کرد: این مراسم نیز امسال به شکل حضوری با رعایت کامل شیوه‌نامه‌های بهداشتی برگزار می‌شود. نماز عید فطر نیز با رعایت فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک برپا می‌شود.

انتهای پیام
captcha